QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 oktober 2011

En gången helg

Jag är tillbaka i Oslo, körde upp i fredagskväll/natt, gick på sex timmar(!) och ändå höll jag fartsgränserna. Tror det har med att göra att det är så lite trafik, härligt att blåsa rätt igenom Göteborg utan att sitta i kö.
Igår packade jag upp och satte resväskan på loftet efter att ha bott i den i dryga tre veckor. Skönt! Idag har jag slagit in årets första julklappar, samt pysslat massor vid symaskinen; sytt in, sytt om och fixat. Ohhh....jag gillar mina symaskiner!

11 kommentarer:

  1. Symaskina har vært i bruk her også. Og nå var helga over, gitt.

    SvaraRadera
  2. Göteborg utan trafik då måste det ha varit mitt i natten eller en tidig söndag, julklappar redan men så är jag alltid ute i sista minuten...

    SvaraRadera
  3. Skönt att vara hemma, hör jag :-)

    SvaraRadera
  4. Alltid skönt att komma hem

    SvaraRadera
  5. Det var snabbat uppackat, här brukar väskan få stå och mogna på sig några veckor. :)

    SvaraRadera
  6. ja man måste nog börja tänka på julklappar snart.

    SvaraRadera
  7. Vandrar runt lite i bloggvärlden och kom till din sida *ler*.
    Jag har 2 barn som jobbar och bor i Oslo. Dottern jobbar på nyöppnade restaurangen Onda och sonen är kock på Den Gode Café.

    Nu ska jag kika lite mera hos dig.

    Natthälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  8. Jag gillar inte min symaskin trotts att de är ny och funkar superbra. Jag gillar ingen symaskin. Tycker inte om att sy, de ta lång tid och rakt blir de inte heller. Usch jag fasar för dem där vimplarna jag ska göra till dotterns rum snart. Blä..

    SvaraRadera
  9. Göteborg kan verkligen proppa igen.

    SvaraRadera
  10. Den som ändå behövde sy IN....
    Välkommen hem!

    SvaraRadera

Ja, och...?