QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 oktober 2011

Dublin...

...med sötaste tjejgänget ever! Vi shoppade på taxfree innan avgång, flög iväg, alla fick sitt bagage utan problem, och åkte taxi in till stan med en jättetrevlig taxichaffis. Han undrade vad vi skulle göra; shoppa, äta och dricka gott och kultureras. Jag hade snokat upp en affär som hade fina skosnören, så det sa jag till honom att jag skulle köpa.
Han såg en smula klentrogen ut.
Väl framme vid hotellet frågade vi om vi kunde boka honom för turen ut till flygplatsen på söndagen, det skulle gå alldeles utmärkt, sa han. Vill du ha ett namn? frågade jag. Nä, sa han, jag kommer ihåg shoelaces!

Väl på plats packade vi ur, och gav oss sen ut på stan. Alla fick nästan genast användning för bankkortet, och vi skulle dra det flitigt dagarna efteråt också.
Jag ramlade över en knasig kappa, som fick mig att tänka på Dr Spock i Star Trek, jag gillar den men maken kommer som vanligt att frusta till förvånat (bild kan komma).
Jag ramlade också över ett par underbara (surprise!) skor i grönt och brunt, me love!
I övrigt blev det lite julklappsinköp också.

Vi åt och drack flitigt, och bortsett från min taskiga upplevelse på Tapasrestaurangen (där jag nog rätt och slätt föråt mig) var allt jättebra. På ett ställe hade gästerna en snittålder på 75 år, och en av tjejerna i vårt sällskap undrade om vi hade ramlat in på ett äldreboende? Men vilken mat! Världens godaste lax åt jag, redig husmanskost, nam!

I samma varuhus stötte vi på två nunnor som med en otrolig nit diskuterade och handlade kläder! Jag trodde inte dom brydde sig så mycket om det materiella, och definitivt inte om kläder, eftersom dom stort sett har nåt stort grått och oformligt över, men tji fick jag! Man lär så länge man lever.

Nu sitter jag igen på danskebåten, på väg hem till Mamma. Imorgon ska jag träffa en
kär väninna i Köpenhamn, och vi ska gå lite där innan jag kör vidare till hem. På lördag ska Mams och jag på heldags-SPA (SPA är kanske bara heldags?) min 50-årspresent
och hennes 80-årspresent. Det gläder vi oss båda till.

Puh! Långt inlägg!
Nu ska jag strax gå en sväng i taxfree, den som har läst här ett tag vet vad jag tycker om det......

18 kommentarer:

  1. Ha habra namn ni fick :)
    Kul och kunna åka bort med tjejerna, förstår att ni har haft kul.

    Blev de bra shopping?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha riktigt mysigt nu, både du och mamma!

    SvaraRadera
  3. Kul att resan vart så lyckad!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig utflykt o skor kan man aldrig få för många av? Gillar't!

    SvaraRadera
  5. Nu är jag riktigt avundsjuk - jag vill oxå åka till Irland. Ha det så mysigt med mamma

    SvaraRadera
  6. Det låter riktigt mysigt! :)

    Läste nedan om din mamma, hoppas verkligen hon mår bättre nu!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig resa du verkar haft! SPA är inte fel det heller:)! Jag skall också på SPA i helgen .
    Ha det så mysigt!

    SvaraRadera
  8. Jag inser redan att det krävs en bild på den kappan!

    SvaraRadera
  9. Å en härlig tjejtur....det är grejer det. Dublin verkar vara ett bra resmål. Önskar dig en skön helg nu, Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Det där lät ju som en alldeles förträfflig resa! Nyfiken på kappan blir man ju.. )
    Hoppas att du och mamsen får en riktigt härlig SPA-dag. *kram*

    SvaraRadera
  11. Du ska passa dig för maten när du e utomlands;)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Låter som en fantatsisk energipåfyllnadsresa :) Hoppas du och din mamma får en riktigt glimrande spadag tillsammans. Stor kram.

    SvaraRadera
  13. Men ... hur gick det med skosnören och med taxiföraren? ;) Ja, jag är en nyfiken en jag!

    SvaraRadera
  14. Vilken fantastisk resa ! - Ni lär ju ha kramp i skrattmusklerna :)) - Sådana glädjeresor lever man på länge !
    Ha det gott !
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Du är i min drömstad du :)Ha det bäst, kram!

    SvaraRadera
  16. Du kretsar runt i världsmetropolerna du! Ena dagen där, andra på något annat ställe osv....varvat med lite SPA, men det är ju så det ska va! Ha det rikgit gott och det är trevligt att höra att din mor är så kurant att hon kan och har glädje av spa, fantastisk kvinna!
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Nu blev jag sugen att åka till Dublin.
    Kramen

    SvaraRadera
  18. Dublin hørtes både morsom og fristende ut. Vi vurderer er tur dit i januar 2012.
    Får kanskje komme tilbake til deg for å få noen konkrete tips?
    God Spa-dag med mor :o)

    SvaraRadera

Ja, och...?