QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 september 2011

Min man är blå

Maken kommer hem från Indien, där är det galet billigt att shoppa.
Alldeles själv har han då shoppat skjortor, fem stycken. Alla i blått.
"Har dom bara blå skjortor i Indien?" frågar jag.
"Jamen en är det ju silver i" svarar han (den är grå....*suck*), och fortsätter:
"en randig och en rutig också".
"Det är ju ändå samma färg?" säger jag.
....................
...............................
"Jag går och lägger mig i badkaret" säger han.

Ja hu så hemskt att bryta det invanda mönstret,
nu ligger han väl och sover i badkaret.

20 kommentarer:

  1. Jag är likadan.... allt (så gott som) går i svart, grått eller beige, möjligtvis rosa någon gång i bland. Varför variera sig liksom...?

    SvaraRadera
  2. *Fnissar* åt din man lite...
    Skönt med ett bad :)
    /Kram i Höst ☼

    SvaraRadera
  3. Har en blåfåne här också, försökte övertala honom att ha en röd under julen. Du skulle sett blicken.... Ha en skön lördag vännen, klem!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, likadant här:)) Om han talar om att han köpt en ny skjorta så säger vi: Den är blå förstås!

    SvaraRadera
  5. Ja, men blått finns ju i så många nyanser och han kanske vill att de ska se snyggt ut i garderoben? ;) Du får gå och kolla upp gubben, så han håller näsan över vatten ytan.

    Kramis!

    SvaraRadera
  6. *ser generad ut* - här är det jag som köper blå skjortor till maken. Han är blåögd liksom.
    Äger inget blått plagg själv.

    SvaraRadera
  7. Kanskje du bør vekke ham iført skinnbody?

    SvaraRadera
  8. Det är ju praktiskt. Då kan de åka samma tvättmaskin.

    SvaraRadera
  9. Hej vilken kul blogg! Känner igen mig i din make, jag konstaterade nyligen att jag har plötsligen mycket i grått:)
    Kul att du kikade in hos mig idag! Välkommen tillbaka:)!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Vill veta om han köpte någon tunika till dig och i vilken färg i så fall. Blå?

    SvaraRadera
  11. TG: Han köpte, men inte blå. Kommer som ett inlägg endera dan.

    SvaraRadera
  12. *skratt* Känner mig lite skyldig själv faktiskt. Brukar ju faktiskt allt som oftast komma hem med kläder som ser likadana ut som de jag redan har....
    Tack för hälsning inne hos mig. Jättekul! Välkommen tillbaka!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  13. Stackarn, han gillar väl blått

    :-)

    SvaraRadera
  14. Hehe, här är det jag som köper blå skjortor till maken.. Fint ju! :D

    SvaraRadera
  15. Min e svartvit, hahahaha
    ha de Fia

    SvaraRadera
  16. Gissar att du är en kaffetant eftersom du gillar mitt nickname
    Se till så han håller sig ovanför vattenytan

    mvh

    SvaraRadera
  17. Mitt ex somnade oxå i badkaret - speciellt om det var mycket att göra. Manlig reträttort när soffan inte är säker, eller??? Skratt!!!
    Mail på väg till dig!!!

    SvaraRadera

Ja, och...?