QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 september 2011

Mat må man ha

I förkant av tidernas kaffekalajs klockan två så tänkte jag att det nog var bra att ha lite ordentlig mat i magen. När jag då dessutom såg att det var kalops (min favvo!) till lunch på ett av matställena i närheten, blev jag lyrisk och skickade iväg Maken för att handla tre portioner. När han kom tillbaka såg han lite märklig ut i fejset, och jag undrade såklart varför; "Jo", sa han och fortsatte:

"Jag råkade be om tre kollapser, men jag rättade mig själv fort alltså!" sa han.

Jaha.....så var han väl dagens norska munterhet där den dagen.

15 kommentarer:

  1. Ha ha ha....han gjorde iaf några glada förmodligen:D

    SvaraRadera
  2. Undra om kollapser går att äta?

    SvaraRadera
  3. FG: Det är iallafall inget man ber om precis!

    SvaraRadera
  4. Som av en händelse ;) så håller jag på att göra kalops till dagens middag!

    SvaraRadera
  5. De e skönt när man kan göra någon glad genom att säga något fel...:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Inte konstigt det finns Norgehistorier ;-)

    SvaraRadera
  7. Sv;
    Tack! Väldigt mycket jag jag jag. Fast jag är inte alls sån egentligen:)

    SvaraRadera
  8. Hör du, jag skiter i att fråga Närbo, jag kommer pronto! Får jag ta med bandspelare? Kollaps va!

    SvaraRadera
  9. Kollapser är grejen alltså ;)

    SvaraRadera
  10. Mat ..Norge..tänker jag på ..gneip ...lapskojs..(hur stavas det).och syltetöj..
    fiskekakor..finns det god mat i Norge?? He he..klart det gör..

    SvaraRadera
  11. Hahaha! En kollaps för avhämtning, tack! Eller näe, kanske inte.. :D

    SvaraRadera
  12. Kanske värre att ringa till sjukhuset och säga att man har en kalops?

    SvaraRadera

Ja, och...?