QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 september 2011

Män och bil

Maken hämtade sin nya bil igår, en volvo. Sen bjöd han mig på en provtur för att som han sa; "testa bilen, vi kör nordöver på E6:an". Det var mitt i rushtiden, så jag kan bekräfta att den fungerade fint på tvåans växel i kököring. Då ville jag hem. Så av E6:an, och hem med tanten. Sen hörde jag inget från honom på tre timmar. När han kom hem ringde bästa vännen och undrade om han kom en sväng, såklar han gjorde, och därmed hade jag fjärrkontrollen för mig själv tills det var dags att koja.

Men vad är det där med män och bil? När jag hämtade Tiguanen körde jag hem,
langade i statoilkopparna, reflexvästar och laddade CD-skiftaren. Sen parkerade
jag den i garaget, och det var det. Myskomärkligt det där med män och bil....
Vad gjorde stenålderns män tro?

Förresten hade jag en knallbra dag på nya jobbet igår,
i motsättning till starten i måndags. Najs!

15 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt! Förr täljde dom väl på en träbit för att försöka uppfinna hjulet?

    SvaraRadera
  2. UB: Var dom ute och sprang med det hela kvällen sen då?

    SvaraRadera
  3. Hmm mmm ;)
    /Kram & Ha en gooer Freda'

    SvaraRadera
  4. När vi bytte bil för några veckor sedan kunde jag lura min man vart jag ville ett tag. "Ska vi inte åka och shoppa där och där och där" Höll tom på att få honom att köra 27 mil enkelväg för Ikea. Gick nästan, men det är inte slutdiskuterat.

    SvaraRadera
  5. Män ensam i bilen...
    inte så konstigt om man tänker efter lite ;)
    Får välja musik själv och dessutom spela så högt man vill.
    Fritt utrymme utan "tjat"
    En "fjärt" som får fritt spelrum utan åsikter om dess existensberättigande.
    En liten stund med behaglit liv helt enkelt :))
    Men om ni frågar era män så håller dom ju självklart inte med ;) för det är direkt kopplat till ämnet "husfrid"

    SvaraRadera
  6. Märkligt fenomen det där. :)

    SvaraRadera
  7. Jag är kvinna, men jag gör likadant (nu är det förstås inte särskilt ofta jag köper ny bil, men ändå). Jag vill gärna ta en extra runda på 10-15 mil, sådär, för att känna lite på bilen, få njuta av att den luktar nytt, att den ännu inte är skräpig eller full med hundhår, att inte några barn har kletat ner flaskhållarna med glasspapper ... snart nog är det som vanligt igen, med olja som ska bytas, vindrutetorkarblad som ska köpas nya, varningstriangel som alltid ligger i vägen, stenskott i rutan ...

    SvaraRadera
  8. Denna fråga har jag också ställt mig många gånger. Hur ofta ser man inte gubbarna står runt en bil flera "timmar" och bara tittar. Eller stirrar ner i en motor. Ja hur kul är det, det är ju bara en bil...hi hi Kram Maria..PS Trevlig helg önskar jag dig också :)

    SvaraRadera
  9. ja män och bilar, vad är det med det egentligen?

    SvaraRadera
  10. Män och bilar är väl sin sak, men män och TEKNIKprylar går mig på nerverna!

    SvaraRadera
  11. :)hi hi-du fick en stund för dig själv iaf!

    SvaraRadera
  12. Ja det är lite underligt det där med män och bilar. Jag har noterat dessutom att på ungefär 2 år efter att man köpt en ny bil börjar det dra i nyinvesteringstarmen igen och de vill byta till en nyare modell.
    Härligt att du haft det bra på jobbet!

    SvaraRadera
  13. Hej


    Va har du inte sett Familjen Flinta? De männen hade ocskå bilar ju som de var lika tokiga i...hahaha....

    Jag förundras alltid över varför killar sparkar lite nätt på framdäcken då de kollar på ny bil....vad är vitsen med det? haha

    SvaraRadera

Ja, och...?