QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 september 2011

Idag

....för tio år sen var jag på jobbet när Sonen ringde och berättade att dom avbrutit barnprogramsändningen "fordi to fly hadde styrtet i to tårn i USA". Jag kunde inte fatta vad han pratade om. Jag minns att jag kände en ohygglighet, och att min trygga värld plötsligen var i gungning. Att tänka tillbaka på det, och med 22 juli fortfarande alldeles för starkt i minne gör att dagen idag ger en känsla av overklighet....och ändå; det har hänt. Det värsta är att det nån gång antagligen kommer att ske något liknande igen. Måtte det dock dröja länge till.

16 kommentarer:

  1. Tyvärr har du nog rätt.
    Den sista idioten och självutnämnda martyren är antagligen inte född än!
    Förstår inte hur man kan vara så nonchalant och respektlös mot medmänniskor.
    Medmänniskor som vi faktiskt alla är, oavsett religon,etnisk tillhörighet osv!

    SvaraRadera
  2. Ja. Dessa katastrofer. Dessa galna människor. Denna ondska.
    Och så vi som bli över. Rädda, sårbara, förbannade och kärleksfulla...
    Men vi är fler än dem

    Och jag önskar önskar önskar att kärleken ska segra till slut. Vi är
    fler än dem.

    SvaraRadera
  3. Ja, vi er mange som har samme tanker i dag.

    SvaraRadera
  4. Minns exakt vad jag gjorde och var jag var när nyheten spreds.

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har du nog rätt, men jag hoppas verkligen att det dröjer länge. För nog har det varit väldigt mycket det senaste decenniet

    SvaraRadera
  6. Jag satt på bussen från Lärarhögskola i malmö på väghem till Trelleborg. Satt på den platsen närmast chauffören och hör när han skruvade upp ljudet på ekot kvart i fem. Det gav rysningar i hela kroppen eftersom jag någon månad innan läst boken Presidentens order del 1 och 2 av Tom Clancy som handlade om en Boeing 747, styrd av japanska terrorister, som har kraschat på Capitol Hill i Washington och raderat ut USA:s politiska och administrativa ledning. En dag som man aldrig glömmer!

    SvaraRadera
  7. Sv; Ja precis, det är den golden som sitter närmast på bild som älskar att bada :)

    SvaraRadera
  8. Ja, måtte det dröja. Väldigt länge. Men tyvärr är det nog så att världens ondska inte är över!

    SvaraRadera
  9. Ja, det kändes verkligen overkligt den dagen..........

    SvaraRadera
  10. Ja, jag minns verkligen hela den dagen som om det vore igår. Så väldigt fruktansvärt..

    Men tack också söta du för din fina kommentar hos mig! :)
    Söndagskvällskram!

    SvaraRadera
  11. Och inte drabba någon av oss. Nattikram

    SvaraRadera
  12. Det är exakt samma känsla, båda de ohyggliga händelsna. Man kan inte fatta riktigt vad som hänt.
    Inte att förglömma att Anna Lindh avled den 11/9 av de skador hon blev tilldelad dagen innan... Ett datum att minnas...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja, jag hoppas att det dröjer länge, väldigt länge.

    SvaraRadera
  14. Minnen väcks verkligen till liv i dag.
    Den eftermidagen ringde min man hem till mig från LasVegas och berättade med skärrad röst att allt var bra med honom.
    - det var ju bra, sa jag intet ont anande om vad som hänt.
    Slå på TV:n sa han och då blev jag snabbt varse.
    Det var inga roliga dagar innan han landade hemma igen.

    Sköt om dig
    //Monica

    SvaraRadera
  15. Jag minns att jag så bilderna av flygplanen på tv om och om och om igen, men kunde inte fatta det.

    SvaraRadera
  16. Sett i ljuset av 22 juli blir det skrämmande.

    För vad blir det nästa gång.

    Måtte det dröja länge till nästa gång. Måtte det aldrig bli nån nästa gång.

    SvaraRadera

Ja, och...?