QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 september 2011

Ibland har man tur...

Här på bilden har vi banditen i dramat:


Jag hade löst upp en Panodil brus,
och när jag tog glaset gick botten plötsligen ur!
Och nej, jag hade inte kallt vatten i ett varmt glas
och det hade stått på bordet ett tag.

"Tack och godnatt" sa laptopen fortare än en gris blinkar....
men Maken var kjapp och nappade ut laddningskabel och batteri
(det är smart att göra, för då är det ingen spänning på,
och därmed mindre risk för skador)

Sen började rescueplan för "operation rädda laptopen",
och det involverar som synes en hårtork,
vilket vi ser på bilden här nedan:

Långa jämna tag och inte för nära.

Det hjälpte faen inte ett skit!!!!

Död död död var den, och efter en halvtimme sa Maken;
"Nu beställer jag en ny till dig".
Suck....."ja", sa jag.

Men när jag skulle koja, tänkte jag att jag bara skulle
testa en gång till; och se på faen! Den startade!
My own beloved little laptop, just gotta love it!

Så nu ska jag få en juvel till 3000 najsa pix!
Ja jag vet att ni inte förstår sista meningen, men förklaring kommer.

27 kommentarer:

  1. Efter att min kollega hällt kaffe i sin laptop två gånger på kort tid - och dödade dem båda - fick jag lära mig ett knep. Så fort olyckan är framme, vänd på laptoppen upp och ner fortare än vätskan tränger ner mellan tanenterna (...), stäng av datorn och lägg den på tork. Det knepet har räddat även min dator, som den gången då dottern råkade snubbla med ett glas saft till exempel. Fast det är därför jag ofta skriver med stora A ibland, för det är fortfarande lite segt med saften under tangenten...

    SvaraRadera
  2. DH: Helt rätt! Plus att vanligt vatten är ingen större fara, säger datagurun (min man), så i princip ska man kunna skölja med vatten efter en fadäs med kaffe, saft, cola o likn.

    SvaraRadera
  3. Puuh!! Vilket skrämskott!

    SvaraRadera
  4. Än så länge *peppar peppar* har jag bara tappat smulor i min dator... Jo, en gång frustade jag ut lite rödvin också, men det gick bra.

    SvaraRadera
  5. Annars kan jag rekommendera tryckluft! Fungerade när jag tvättade sonens mp3. Skönt att du fick ordning på tekniken!

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att den hoppade igång. Att stoppa en blöt kamera i ugnen fungerar inte heller

    SvaraRadera
  7. Bra, men nu vill jag veta om 3000 pix är det jag tror!? ;-) Kvällskram

    SvaraRadera
  8. En ny laptop för 3000 kronor?

    SvaraRadera
  9. Det var nog inte jättelänge sen jag var här men ett tag och du finns fan inte på min bloglovin. Eller fanns för nu åker du in på listan. Och hade din laptop dött och du försvunnit i cyberrymden på riktigt hade jag tagit på mig sorgebandet och satt mig ner och gråtit en skvätt. Det där sista fattar jag nog lite i alla fall! Tror jag! :D

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att du fick igång den igen. Så slipper du tjuvblogga på gubbens dator och vi får njuta av ditt sällskaP :D

    SvaraRadera
  11. Gott att du fick igång den igen!

    SvaraRadera
  12. Lite av en hjärtsnörp...men allt verka fixa sig till det bästa..bara blogga vidare =)

    SvaraRadera
  13. Sån tur du hade, gratulerar. 3000 kronor är ett bra pris! Kram från en annan skånska

    SvaraRadera
  14. Sicken jäkla tur! De är mer seglivade än man tror de där laptopsarna! :)

    SvaraRadera
  15. Klart att du måste få något annat när du "sparat" 3000 kr åt din man. Tur att det går att rädda, jag präntar in detta i min egen hårddisk. Kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan svejsan,
    Tack för din kommentar inne hos mig. Alltid roligt när nya läsare kommenterar.
    jag har varit inne hos dig några gånger och tittat och jag skrattar gott. Du skriver roligt!
    Shit, vilken otur!
    Jag kan undra vad som fanns i den panodilen... ;-)
    Ha en underbar vecka.
    //Carina

    SvaraRadera
  17. Vad är det för dåliga glas ni har i Norge???

    SvaraRadera
  18. jippi! jag har spillt vin på min 2 ggr och den lever! dock fick jag lov att köpa nytt tangentbord men äh, hellre det än en helt ny dator :D

    SvaraRadera
  19. Grattis! Ibland ska man ha tur och det har ju du, med lite hjälp från mannen. ;)

    SvaraRadera
  20. Tänk vad lite panodilbrus kan göra! klart den bövde lite tid att verka !Vem f-n skulle inte få huvudvärk o behöva en liten Panodil emellanåt så mycket skit som den får i sig ;) ( Jag tänker närmast på min egen.)

    SvaraRadera
  21. Så bra! Vill ju inte tappa bort dig här i cyber-rymden!

    Kramar

    SvaraRadera
  22. Anders välte en kopp te över sin laptop häromdagen. Han lyckades rädda den på ungefär samma vis som ni gjorde. Den startade snällt och allt verkade funka. Utom bokstaven "d".
    Med lite mer skruvande och tvättande så kom även den igång igen :-)

    SvaraRadera
  23. Ojjjj, nu vet jag iaf vad jag ska göra ifall det händer mig
    kram

    SvaraRadera

Ja, och...?