QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 september 2011

Födelsedag!




En underbar dröm av en tårta...
Klart för fiiint kafferep!


DarlingMams fyllde jämt, det måste man ju fira ordentligt! Så vi dukade upp ett redigt kaffebord av den gamla sorten. Notera dom små glasen, både konjak och likör fanns för den som inte hade bil med sig. Sång, både norsk och svensk, och presenter, precis som det ska vara. Dagen efter kalajset var vi på Häckeberga slott och åt en underbar lunch! Hit måste ni ta er om ni är i Skåne. Faktiskt inte så illa dyrt iheller :-)

25 kommentarer:

  1. Du det var det! Apelsinfromagetårta med allt det smarriga ovanpå, samt allt det andra. Behöver jag säga att vi rullade?

    SvaraRadera
  2. Åh vilket vackert kaffebord!!! Jag har inte sett ett sådant "gammaldags" kaffebord sedan jag var liten och mammas mostrar hade sina fina kaffekalas!! Det måste varit såååå roligt!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta!!!
    ser ju supersmarrig ut, skicka en bit till mig :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig syn ;) Tårtan och dukningen.

    SvaraRadera
  5. När jag och min yngsta son fikade hos landshövdingen på slottet så fick man också kaffet i sådana där fina koppar. Tårta fick vi också! Så härligt att du har en mamma som du kan fira så fint!

    SvaraRadera
  6. Guuuud vilken T.Å.R.T.A!! Häppi börrthdejj till daarlingmams :-)

    SvaraRadera
  7. Super kake! Bursdag her også i dag!

    SvaraRadera
  8. Vilken tårta!!! Sådan ska jag ha någon gång!

    SvaraRadera
  9. Heeellloooo det är sådär en tårta ska se ut. Wow!!
    Gratulera mamsen i efterskott!

    SvaraRadera
  10. Kika på den :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  11. härligt, måste ha vart lyckat kan jag tro!

    SvaraRadera
  12. Grattis till din mamma! Hoppas att tårtan var god - den ser god ut

    SvaraRadera
  13. Så fint! Och vackert. Man ska fira när man kan...

    SvaraRadera
  14. Det var ett riktigt fint kaffekalas och tårtan är verkligen tilltalande och festlig!

    SvaraRadera
  15. Åh, guuuh, vilken tårta! Den blev väl mamsen glad över, det hade jag blivit!

    Stort grattis till födelsedagsbarnet!

    SvaraRadera
  16. Jag är i Skåne alltid och har aldrig lyckats ta mig dit. Ska ha det i åtanke nästa gång vi ska ta oss en tripp!

    SvaraRadera
  17. å så fint med kafferep. och sen skrattar jag mitt i allt, så att det kluckar, när jag läser om det blåa stenkrosset och att din man ligger vid dina fötter. hihihi. underbart. Kram!

    SvaraRadera
  18. Ett sådant fint kaffebord har jag inte sett sedan jag var liten.

    SvaraRadera
  19. Hörrö K med make:) Tack för din support och särskilt under de där j---a dagarna i juni. Du är en så underbart god människa. Krig fanns inte om alla va som du käraste K! O hälsa G!! //Han-som-fick-sin-dom-idag!

    SvaraRadera
  20. Häckeberga slott - visst är det gott och vackert!
    Snygg dukning!

    SvaraRadera
  21. Mäktig tårta i kolossalformat!
    Skulle man inte tacka nej till :)

    SvaraRadera
  22. Så fint ni hade dukat!
    Tårtan... *suck*... vilken dröm! Var hittar man en sådan skapelse?

    SvaraRadera

Ja, och...?