QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 september 2011

Allehanda tänkeri

Maken är ingen frusen person. Både han och Sonen är t ex alltid varma om fötterna.
När en av dom har varit i badrummet och borstat bissen kan jag känna precis var
dom har stått. Det är mysigt (nej, vi har inte värmekablar i golvet.....än).

På sin höjd kan Maken ibland säga att det börjar bli lite "småkallt". Hade det varit
förr i tiden så hade jag då suttit och klapprat med gebisset i minst en halvtimme.
Men inte nuförtiden, nu är jag varm. Jättevarm. Månntro jag nånsin får användning
för mitt vinterduntäcke igen?

Nu ska jag gå och koka ägg till att ha på macka.

9 kommentarer:

  1. Nä, inte duntäcke...kan inte tänka mig att du använder det igen ;)

    SvaraRadera
  2. Är det inte liiiite skönt att slippa frysa?? undrar en som sover med flanellpyjamas OCH vinterduntäcke typ året runt ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå slutat frysa och det är så skönt när det är kallt! Mina döttrar undrar om jag är riktigt klok ... och det är jag inte (skratt)!!!

    SvaraRadera
  4. Sen jag fick "nya " lungor har jag fått värmen åter...helt suveränt gott att slippa frysa jämt.
    Mums med äggmacka =)
    Ha en bra dag i Norgelandet!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Må være alderen. Samme her. Fryser sjelden nå.
    Sommerdyna duger fortsatt.

    SvaraRadera
  6. Själv sover jag med strumpor

    SvaraRadera
  7. Påfyll til ordboka: Borstat bissen!
    Hva betyr det???
    Pusset tennene?
    Børstet håret?
    Ristet på tissen?
    Det var det jeg hang meg opp i i dag.

    SvaraRadera
  8. Marianne: Du är underbar! Ska fixa!

    SvaraRadera

Ja, och...?