QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 augusti 2011

Och dom klagar på ungdomen....

Igårmorse när jag skulle ta hissen ner till bildäck stod en del av pensionärsmaffian i den när den kom. Hissen tar 12 personer och det stod 5 personer i den. Fint, tänkte jag, och tänkte kliva in.

"Det är fullt" sa kärringen tanten som stod närmast dörren.
"Nääädå" sa jag. Men då blockerade hon bara med rullatorn.

Det är inte alltid synd om alla gamla....

23 kommentarer:

  1. Förlåt jag skrattar men på ngt sätt fick du mig att önska jag hade en rullator ... ;) Nej, ibland kan äldre bete sig helt respektlöst!

    SvaraRadera
  2. en gang jeg opplevde noe lignende datt det ut av meg "men JEG har iallefall god oppdragelse!". Det er det som er problemet med enkelte gamlinger. For sent å oppdra dem.

    SvaraRadera
  3. Sista generationen fräckhet..ja så är de, de som tycker o tror att andra ska niga o bocka för dem o är lite mindre....allt förändras så även folk (:-
    Ge igen bara, nästa gång du står i hissen!! fniss
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag råkar genom mitt jobb ut för en hel del medlemmar ur denna maffia - som tycks finnas på alla orter i alla länder - och det är sant som du säger, det är inte synd om alla gamla....långt ifrån alla..

    SvaraRadera
  5. Du skulle tagit sats och kastat dig in! Jäkla rullatortant att stå i vägen!
    :) :)

    SvaraRadera
  6. Vill minnas att det finns en liten fin sittplats på rullatorn. Där skulle du satt dig :)

    SvaraRadera
  7. Hej
    Sådant här stöter jag på ofta. Har alltdi menat på att tanter har en anti-koppling till mig, men ingen tror mig. haha...tills min sambo va med och bevittnade saken. Men ja jag är van vid sådan tantanfall och tntmotgångar ofta ofta....

    SvaraRadera
  8. Jag får ju min pension den 19:e, tillsammans med alla "riktiga" pensionärer och då ska man inte gå på Coop Forum.
    Ett tips bara.

    Då står dom där, eller sitter, med rullatorer och käppar, går sakta genom affären medan dom pratar med alla runtomkring.
    Tills dom kommer till kassan. Då har dom bråttom så ini helsike, dom kör på folk med rullatorerna och fnyser åt medhandlare.
    Vilket sätt va?

    Måste komma ihåg att reta gallfeber på ungdomarna när jag har åldern inne ;)
    Fast då är man väl dement och kommer inte ihåg att vara Pensionär..

    SvaraRadera
  9. Det var säkert en som nickat försynt och varit alla till lags hela livet, nu ger hon igen med råge och utan urskillning. :)

    SvaraRadera
  10. Är det sån man kommer att bli?

    SvaraRadera
  11. Igår hade rollators/rullstolsmaffian ockuperat hela vårt lunch/fika rum på jobbet. Det hade de gjort tillsammans med ett spelmanslag med en medelålder på 84,5 år. Vi var tvungna att ta med oss vårt kaffe och fika inne på vårt laboratorium eftersom det var pensionärer precis överallt.

    SvaraRadera
  12. Hahahahaha, nä, verkligen inte!

    SvaraRadera
  13. Haha.. förlåt, men jag började skratta åt pantertanten; undrar vad hade hon gjort om du klämt dig in? Snott en käpp av grannen och petat ut dig igen? :)

    SvaraRadera
  14. :-)) Du skulle ha kastat ut rullatorn! Eller kärringen, då har det blivit mer rum ;-) Nattikram!

    SvaraRadera
  15. Nä, och jag går i taket över såna där damer.....jädrars så irriterande dom kan vara och ibland riktigt stygga. Kram

    SvaraRadera
  16. Den där sorten brukar backa till Korpilombolo om man blir lite förbannad. De är ju i regel uppvuxna under mer auktoritära vuxna än man själv, och är vana att foga sig om någon låter myndig.
    Ett tips bara.

    SvaraRadera
  17. Shopping! Å ja da! Først er det shopping i Stjørdal, som faktisk kaller seg en by, og har få, men gode butikker. Og så er det fjellet.
    jeg gleder meg forresten litt til jeg skal bli slik pensjonistbølle! Hehe

    SvaraRadera
  18. Du skulle ha klivit in i hissen, lagt av en redigt sur brakare o sen snabbt gått ut.

    SvaraRadera

Ja, och...?