QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 augusti 2011

Man röjer

Sista rummet i serien "renovera hela övervåningen" börjar bli färdigt (bilder kommer). Hela ena väggen är täckt av garderober, så IKEA har tjänat en del klöver på oss i det sista. Jag har bl a tryckt in alla mina skor i fyra låddor; mina handväskor är snyggt sorterade i ett trådkorgsssystem, och kläder på "skift" (just nu vinterkläder) är också snyggt upphängda tillsammans med klänningar och festkläder. Den garderoben är nu enhver kvinnas våta dröm.
Renoveringar är bra på fler sätt; det drar med sig en herrans jädra rensande, för som
alla andra har vi samlat på oss en hel massa som lätt kan kastas. Jag har röjt sysaker
och tyger i flera dagar nu; kläder, skor och väskor åker till Frälsningsarmens återvinningsstationer, som storknar av alla påsar jag langar dit.

Nästa projekt på den fronten är förrådet inne. Det ser nästan likadant ut som det förrådet ute, men är några hack värre. Det mesta är Makens, det är jag ganska säker på!

14 kommentarer:

  1. En sånn våt drøm vil jeg også ha!!!!

    SvaraRadera
  2. E,IIV: Våta drömmar köpes på IKEA!

    SvaraRadera
  3. Man blir plötsligt påmind om att det var nåt med IKEA garderober till brorsornas rum... Hm. Dags att göra nånting åt det projektet, känner jag.

    SvaraRadera
  4. Jag försöker städa lite, så gott jag kan. Än syns det ingen förändring men jag började igår ... :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt att få det sorterat. Jag borde jag med...

    SvaraRadera
  6. Vi fixade också IKEA-garderobsvägg hemma för ett tag sedan. Dom sväljer hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  7. Vad underbart härligt. Lycka när allt sådant är klart...nöjd blir man. Ha en god dag från Maria

    SvaraRadera
  8. Åh, det är ett evigt röjande tycker jag. Kanske är det för att jag aldrig riktigt kommer till skott utan mest gruvar.

    SvaraRadera
  9. Jag fixar knapparna nästa vecka när jag börjar jobba. Har inte varit inne i stan än

    SvaraRadera
  10. Jo. Man vet ju hur dom samlar på sig. Dom där karlarna.

    SvaraRadera
  11. Låter som en bra idé, tror det går upp runt 100 st på min vind....

    SvaraRadera
  12. Skön känsla när det är ordning och reda :) Ser fram emot presentationen i bilder av den våta drömmen ;)
    Kram från Tjillevippmorsan

    SvaraRadera
  13. Renovera är bra, där håller jag med dig, jag gillar också att rensa o slänga ut. Skönt med lite ordning o redag.

    SvaraRadera
  14. Mitt projekt är att försöka få maken att gå med på inköp av IKEA-garderober. Håll tummarna... ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?