QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 augusti 2011

Lyckligt(?) ovetande

Alltså. Vad det gäller äktenskapet så är jag av den uppfattningen att man inte alls behöver berätta absolut allt för varandra. Lite hemligheter är bara bra, tänker jag.

Således känner jag inget större behov av att upplysa Maken om vad som till slut
faktiskt hände med den där Nutella-burken.

21 kommentarer:

  1. Näe, varför skulle du göra det?

    SvaraRadera
  2. Helt rätt. Men jag hoppas att den hamnade i din mage. För det är du värd! Alltså, inte burken, men innehållet.

    SvaraRadera
  3. Hej

    Jag hade inte varit så nyfiken om vad som hade hänt burkan utan mer vad som hade hänt med innehållet....kan fortfarande inte förstå att innehållet bara kan försvinna så där huxflux i våra Nutellaburkar....hmmmm tänker så det ryker.

    SvaraRadera
  4. Har han inte kommit på det än?

    SvaraRadera
  5. Man bajsar med stängd dörr. Och får tjuväta Nutella. Det är definitionen av integritet i ett äktenskap;)!

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, när det gäller såna saker får man faktiskt ha hemligheter, det tycker jag med!

    SvaraRadera
  7. Klart att man får ha lite hemligheter i ett äktenskap!! Abslolut vad gäller Nutellaburkar och Aladdinaskar i alla fall ;)

    SvaraRadera
  8. finn på en megausannsynlig historie om en elefant som egentlig var en tiger som egentlig skulle til London, men bare svippet innom sånn aller snarest for å se om du hadde nutella, fordi det er det eneste som kan holde han frisk fra den skrekkelige sykdommen sin helt til han kommer til London der han skal oppsøke en Nutellaspesialist som skal hjelpe han mot et nytt og bedre liv.... i Danmark. Der bor alle forhenværende nutelloholikere....

    Da smiler han bare, rister kanskje på hodet og så glemmer han hele boksen.... :) Tror jeg....

    SvaraRadera
  9. Varje kvinnas rätt att lägga beslag på chokladen.

    SvaraRadera
  10. Sant. Och har han dessutom inte själv förstått det så... ja då kan han fundera. :-D

    SvaraRadera
  11. Det var inte jag! Det där med nutellaburkar har jag ju nyligen förklarat.
    Du vet väl att det står "bör ätas upp snabbt som f-n" på dem. Så översätter jag iallafall den tyska texten - och jag borde ju veta ;)
    För att svara på din fråga, bilden är tagen i Lomma och jag rör mig i Malmö-Lundatrakterna.
    Varifrån kommer du?

    SvaraRadera
  12. Ser att du flyttat runt minst lika mycket som jag. Född i Eskilstuna, bott i Lundatrakten, Malmö, Tyskland, Lundatrakten igen och Tyskland igen.
    Kanske ska döpa om mig till "jojo"?

    SvaraRadera
  13. Haha, helt rätt!

    Saknar han den? ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  14. ...nej, och han läser säkert inte bloggen heller.....kram

    SvaraRadera
  15. Tycker nog som du där. Nutella är en av de saker man inte bör nämna inom äktenskapet... ;)

    SvaraRadera
  16. Hemligheter gör livet spännande;)

    SvaraRadera
  17. haha helt rätt! lite hemlisar får man ha!

    SvaraRadera
  18. Nej, varför det? Låt honom leta ett år eller två ;-)) Kvällskram!

    SvaraRadera
  19. Jag har mina misstankar... ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?