QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 augusti 2011

Gårsdagen

På fredagen i förra veckan åkte Sonen tillbaka till Trondheim. Med sig hade han min bil. Det har han velat länge, och jag tyckte jag var smart som lånade ut den, för på så sätt fick vi besök av honom en gång till. Igårkväll var han alltså tillbaka. (glädje!) Men det innebar att jag tidigare på dagen fick traska iväg ett långt stycke till sjukgymnasten:

Så här skulle det bli.

Jag knallade iväg, och precis när jag slank inom dörrarna hos sjukgymnasten så kom det en skur. Droppar stora som 50-öringar! Hmm...tänkte jag, för nån paraply hade jag inte med.

Så satt jag där och väntade då, men ingen sjukgymnast i sikte, så till slut frågade jag om han var på jobb idag? Nä, se det var han inte! Fillern! Bara att börja traska tillbaka. Självklart kom det ännu mera regn, och våt som en dränkt bäver dröp jag inom dörren hemma.

Men inget som inte är gott för något; jag fick ju iallafall trim/motion (bra) och gnagsår/skoskav (mindre bra). 

Nu ska jag åka till IKEA och lämna tillbaka benen.
Ha en förträfflig onsdag, här regnar vi bort.

14 kommentarer:

  1. Tillbaka benen? Hade du lånat ben från Ikea!? Vad ska de säga om skoskav? ;-)

    SvaraRadera
  2. "gnagsår" ? åh, det låter ju gulligt! :)

    SvaraRadera
  3. ojojo det lät inte bra, gnagsår...hade du en liten mus i skon??..Motion ja, det är sånt som tydligen inte bara kommer av sig själv..Hoppas de tog emot bena på Ikea...Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Hoppas att sjukgymnasten ersätter dig för förlorad tid, skavsår och regnskur

    SvaraRadera
  5. Liknande ösregn med gigantiska droppar här. Skoskav var väl ändå onödigt när du var så hjälpsam ;-)

    SvaraRadera
  6. Ska du lämna tillbaka benen? Men hur kommer du hem då.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vems ben? *förvirrad* KRAM!

    SvaraRadera
  8. Menar du de gamla femtio-öringarna i silverfärg eller de sista innan de försvann i kopparfärg, eller menar du norska?
    :-)

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där med son och bil. De har det bra sönerna... ;)

    SvaraRadera
  10. Har du träben? Eller rättare sagt, hade du träben innan du lämnade tillbaka dom.....

    SvaraRadera
  11. fick du tag på ett par ben med hjul? mycket mer effektivt för sådana har jag =)

    SvaraRadera
  12. Äh, alla träbenskommentarer var redan skrivna. Har du torkat än?

    SvaraRadera

Ja, och...?