QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 juli 2011

Ra(c)ketTant

Vaknade vissen i roten och med tanttjall på termostaten.
Dessutom regnar det, men what the heck; jag är ju ledig.

I tillägg felstavat.

En sån här har vi köpt, fast vår är röd.
En glad färg att dö till om man är inflygandes, tänkte jag. 
Sonen tycker det är knallfestligt att grilla diverse flygfän.
Idag har han grillat en maffig snabbtflygande geting.
Det blixtrar till och så smäller det lite.

Sen luktar det svidd tågskena....örk.


19 kommentarer:

  1. Vi har oxå haft en sådan. Undrar var den är. Den blev nog överansträngd...

    SvaraRadera
  2. Hahaha! "Svidd" tågskena!!
    Man kan ta Skånetösen ur Skåne, men aldrig Skåne ur Skånetösen!!!
    Kram :D

    SvaraRadera
  3. Där vi tidigare bodde blev vi antastade av mördarhumlor. Ettriga elaka jävlar som tvingade oss att beväpna oss med badmintonrackets när vi satt på verandan. Önskar jag hade haft ett sånt där elektriskt då. Biter du mig grillar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Den verkar ju superbra!!

    SvaraRadera
  5. Knallfestligt, hahaha! Good luck hunting! :)

    SvaraRadera
  6. Haha! Jag har just köpt något liknande,fast dyrare? på Clas Olsson, nu ska getingarna dö!!!

    SvaraRadera
  7. Har också införskaffat mig en likadan, fast min är ful cerise. Den är effektiv, jag får nästan lite dåligt samvete när jag får tag på någon stackars insekt... ;)

    SvaraRadera
  8. Åh, en röd en skulle sitta fint! Funkar det även på fiskar? Gillar inte när dom snurrar runt mina lår...

    SvaraRadera
  9. Oumbärlig sak att ha!! Här smäller det, blixtrar och luktar bränt!!

    SvaraRadera
  10. det roar mig också, grymt nog..att steka flygfäna' och ge dem på elstöten..hatar mygg flugor och getingar, de kan kan hålla sig i blommorna...Undrar var jag har min racket?? Luktar det bränt?? Tågskena?? hahhahah

    SvaraRadera
  11. Har hört från säker källa att den inte räcker till när det kommer bålgetingdrottningar... Annars är det väldigt bra :-)

    Här är det lite av våtvarmt omslag i vädret... Nästan så jag längtar till vintern.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Låter som en grej för mig!

    SvaraRadera
  13. Har en likadan, den är superbra!

    SvaraRadera
  14. En sådan har vi också, lite grym men väldigt effektiv! :)

    SvaraRadera
  15. Fast det följde med en sådan i husbilen vi hyrde använde vi den aldrig. Det var helt enkelt för mycket djur.

    SvaraRadera
  16. Vår fick vi gömma, ungarna kom på att det var skitkul att jaga varandra med den...

    SvaraRadera

Ja, och...?