QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 juli 2011

pockpockpock

Igår gick Sonen och jag rundan runt lokala golfbanan här. På slutet av rundan gick vi förbi besöksgården där de bl a har höns. Några av hönsen har yviga fjädrar runt fötterna; "kolla såna häftiga skor dom har!" sa Sonen....skor?!? Vid staketet stod det en ensam höna, och jag pockeli-pockade lite med henne. Och tänk: jag fick svar! HA!

Fru Oslo; numera lemigiterad hönsviskare!

15 kommentarer:

  1. Haha! Nästa gång får du ta med en brödbit.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha !! pockpockpock...

    SvaraRadera
  3. Kompisar är alltid kul att få :)

    SvaraRadera
  4. Hej

    Haha...vad sa hönan då? Berättade den vart den hade köpt sina s.k skor? hahaha

    SvaraRadera
  5. Början på en ny karriär? :-)

    SvaraRadera
  6. Trevligt sällskap alltså ;-)

    SvaraRadera
  7. Ha ha vilken tur du har :)
    Anna

    SvaraRadera
  8. Osloskånskan - "The hun whisperer" ;o)

    SvaraRadera
  9. Oss höns emellan, jag tror de har en hel del att säga. Om patriarkatet t ex.

    SvaraRadera
  10. Jag är också nyfiken på vad hönan sa.

    SvaraRadera
  11. Le Hen var lite bakis i tillÄGG (hahahaha!) till en smula pms. Ville helst bara blunda, samt fräsa åt tuppskrället (varför vet jag inte).

    SvaraRadera
  12. Osloskånskan som kunde tala med höns? Där ser man! :)

    SvaraRadera
  13. Har dom hönor på golfbanan....? Med skor, har inte golfskor såna där fluff fluff på sig ibland?
    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?