QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 juli 2011

Med hjärtat i halsgropen

Tack till alla mina medtrafikanter på vägarna som använde blinkers istället för att flyta/störta mellan filerna. Tack också till alla er som inte ringde/sms:ade medan
ni körde, och därmed inte vinglade hit och dit.

Detta medan vi alla låg i (minst) 120 km/h på motorvägen....

14 kommentarer:

  1. Ja, det är oroväckande många som har fel på sin blinkers och har fullt upp med andra bestyr, när de istället borde ha full koll både på sig själva och andra i trafiken.

    Tyvärr är det ju inte bara på motorvägen de körs i höga hastigheter. Här på landsvägarna är det allt för många som kör som om de vore på en motorväg och svichar förbi under galna omkörningar.

    Skönt att du tagit dig fram oskadd. Kramis!

    SvaraRadera
  2. Händerna på ratten och huvudet på skaft!
    Man måste ju heller inte köra i högsta tillåtna hastighet på motorvägen.... Det finns en fil för omkörning, men okej, ett visst tempo måste man ju hålla för att allt ska flyta på på säkraste sättet!

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Man blir lätt mörkrädd när man är ute och kör...

    SvaraRadera
  4. Undrar hur ofta man är nära att hamna i olyckor utan att man vet!? I många länder är det förbud mot att sms:a och prata i telefon under bilkörning, något att ta efter tycker jag! Och blinkers har väl de flesta?? Använd, säger jag! Skönt att det gick bra!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som det finns viss fog för min motorvägsfobi..

    SvaraRadera
  6. När vi var i USA så körde ALLA hur nära som helst och bara slängde sig framför... Där fanns det minsann inga tre-sekunders-regler inte. Hade hjärtat i halsgropen hela tiden så jag förstår dig precis...

    SvaraRadera
  7. 120? Men hu då! Du speeeeedar ju! KRam!

    SvaraRadera
  8. Man kan bli nervös för mindre.

    SvaraRadera
  9. Är också trött på alla de som aldrig hört talas om blinkers, och ännu mindre tänker på att använda det!
    Kram/R

    SvaraRadera
  10. Ja hualigen så obehagligt det är att köra bil ibland. Senast häromdagen höll jag på att krocka med en bil som låg i "fel" fil = en fil som svängde vänster o han körde rakt fram och körde mot rött på alla håll ......Tur att man har ett starkt hjärta o lite sinnesnärvaro :-/

    SvaraRadera
  11. Sant är det du skriver...huvva vad det är en del som kör som pottor..inte alls bra att vara medtrafikant där..Må det gå bra på våra semestervägar..Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Jag FATTAR inte varför folk inte begriper vad man använder blinkersen till!! Nattikram

    SvaraRadera
  13. Hu, så hemskt det kan vara på vägarna.
    Häromdagen fick jag fingret och ett irriterat "tut" efter mig, eftersom jag "bara" höll 65-67 km/h på en 70-väg.

    SvaraRadera
  14. Blinkers saknar många bilar tycker jag allt,,mobiler ska INTE smsa i körning,,,

    Bra att de gick bra för dej..

    Kramen

    SvaraRadera

Ja, och...?