QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 juli 2011

Dårar

För etthundrasjuttiofemte gången höll jag på att bli påkörd av en lastbil med släp idag i en rondell. Han bara sket i vikeplikten och fes rätt ut framför mig. Jag stod på bromsen och låg på tutan, men han bara sket i det. Vad har hänt med yrkestrafiken? Förr kunde man alltid "lita" på att dom hade nånslags heder, men den är puts väck numera.
Och jag har ju ändå ingen liten bil, så jag syns ju när jag kommer?

Ledsamt är vad det är.....spør du meg.

20 kommentarer:

  1. Väggens riddare kallades de förr, nu möjligen vägens rövare? Bär sig oerhört korkat åt i de flesta situationer! Verkar tro att de har ensamrätt på vägarna!

    SvaraRadera
  2. Slå ihjäl och bunta ihop dom.

    SvaraRadera
  3. Sambon har ju en del att göra med ovan nämnda klientel och med hans (skrämmande) upplevelser i åminne brukar vi skämta om att det finns ett IQ-krav för att få bli lastbilschaffis, max 80...

    SvaraRadera
  4. säkert nån som inte är Norsk bak ratten ;) I Norge bruket man jo hålla på höger regel?n I alléfall i Lilla Halden

    SvaraRadera
  5. De känner sig väl trygga i sina stora åbäken och tycker att störst kör först? Inte helt ovanligt att man blir omkörda av långtradare här på våra landsvägar, vägens skräck, enligt mig.

    SvaraRadera
  6. Jag hinner aldrig tuta för jag har tutan på ena spaken så jag glömmer alltid bort var tutan är!

    SvaraRadera
  7. Hiskeligt oartiga är de nuförtiden! Får en ofta att vilja räcka upp obscent finger i luften och kasta onda ögat!

    SvaraRadera
  8. Fartdåre...kallas en sådan. Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Dom tror att dom är störst bäst och vackarst!!
    På dom bara!! :)

    SvaraRadera
  10. Skitgubbar........å kärringar

    Tantaluran

    SvaraRadera
  11. Störst går först har börjat gälla i trafiken

    SvaraRadera
  12. Det/dom var bättre förr....
    Hoppas semestern är bra trots fartdårar och "sonenlängtan"
    kram
    Helena

    SvaraRadera
  13. Det är en ny generation som kör nu :-(

    SvaraRadera
  14. Är man störst så kör man först!

    SvaraRadera
  15. Antagligen har dem alldeles för höga tankar om sig själv och sitt arbete och alldeles för lite respekt för människor för att va sunda för samfundet både bakom ratten och utanför.

    Btw påminner lite om taxibilarna i Köpenhamn...
    Dem har tydligen egna trafikregler som ingen annan kan eller vet eller ens kan gissa sig till!

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Tråkigt att byta namn på bloggen men nu har jag gjort det igen. Ibland får man ovälkomna besök som förpestar ens tillvaro o bevakar allt man säger. Det är väl den negativa sidan med bloggandet! Jag är ju rätt så personlig. Nytt namn är http://yoyce.bloggplatsen.se/
    Du är så välkommen så! O du får gärna länka om från din sida, det är helt ok.

    Kram
    Ingegerd

    SvaraRadera
  17. Yrkeschaufförer är bedrövliga ute på vägarna nu för tiden tycker jag!
    Vilken tur att det inte blev någon krock med ett sådant vidunder! Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  18. Ibland har jag lust att låta dom köra på mig, lite grand, så där.....bra lite, lite....kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?