QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 juni 2011

Smarte saker


"Hei Hei, her er jeg!

En smart liten sak som gjør at damene kan gå med snasne sko om sommeren uten å få gnagsår og plage andre med tåfis. Neida, fresh som en rose om tærne, det vil vel alle være?

Kjøp meg da vel!

Hilsen
Flytende sokk :-)"


Update kl 18:31: Jag måste nog erkänna att jag köpt den i en vanlig skoaffär i Sverige.....

14 kommentarer:

  1. Fattar inte ett ord av norskan, totalt ord blind blir jag. Och så såg jag ett stycke ner där du skrivit en fras på skånska jaha då hänger jag med! Märkligt de där! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Brukar inte ha svårt för norska, då vi har norska kunder som ringer till oss på jobbet, men jag fick kolla in ordlistan:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men va??? En blöja???
    Ja Jizzes vad man är med om ;)

    SvaraRadera
  4. Men suck. Jag är verkligen värdo på norska... :-/ Men den ser fin ut?
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Kan vara något för mig och äldsta fröken!

    SvaraRadera
  6. Åh, det er da lige noget damerne kan lide :o))

    SvaraRadera
  7. hahaahh..galna norrmän..de kan då finne på!! Hjälpte det?? he he.,..

    SvaraRadera
  8. Haha, så himla bra då...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Men var köper man en sådan "goding" då?

    Klem

    SvaraRadera
  10. Oj då! Rosendoftande tår.. Det är väl så alla vill ha det ;-) Det är bara karlar som luktar tåfis.. hehe..

    SvaraRadera
  11. En sådan där har jag ju, var sjutton har jag lagt den?

    SvaraRadera
  12. Gnagsår är ett sagolikt bra ord!
    Fast jag behöver inte det där. Mina fossingar luktar alltid ros.

    SvaraRadera

Ja, och...?