QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 juni 2011

skål

Jag känner att jag nog måste dricka vin ikväll.
Vad jag ska äta till är inte så kvistigt.

Update vid 18-snåret:
Jag trodde vi skulle grilla idag. Det trodde Maken också tills onda huvet from hell dök upp (hans). Så nu blir det rester och inget vin. Det är faen ingen ordning på nånting!

Jag får nog ta en whiskey.

21 kommentarer:

  1. tycker absolut du ska följa din känsla!
    önskar dig en riktigt fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Schkåll general von Schnaider! Ta nu en gurkskiva till så att du får något i dig.

    SvaraRadera
  3. Oh, snälla, ta det försiktigt, jag gjorde det häromkvällen och det var segt dagen efter, det var det, men det var det iofs värt! Drick på du! Det är nyttigt har jag hört!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. FV: Gurkskiva med tysk ehec-dressing eller?

    SvaraRadera
  5. kvistigt?? endåååå ett nytt ord jag inte fattar!!
    men kos deg med vinen du♥

    SvaraRadera
  6. WB: "kvistigt" = "ikke så nøye"

    SvaraRadera
  7. Känner igen den känslan. Skål kära nabo. Eller heter det narbo, kanske?

    SvaraRadera
  8. Det får du verkligen göra. Fast varför inget vin till dig?

    SvaraRadera
  9. Ajaj...inget vin och ingen grill,så trist! Tur du har whisky! Skål på dej! Själv ska jag iväg och jobba...

    SvaraRadera
  10. Hoppas makens huvudvärk blir bättre snart! Men, Skål på dig Osloskånskan!

    Kram
    Gökboet

    SvaraRadera
  11. Du kunde väl tagit vin ändå ;)

    SvaraRadera
  12. Jag skålar med dig antingen det blir vin eller whskey!
    Jag är ju inte så noga och intar det mesta... ;D

    SvaraRadera
  13. Öhh...Whiskey ska det stå!!

    SvaraRadera
  14. Jag tror vinet är bättre.Men drick tyst så du inte stör den stackars mannen.
    Ha en trevlig afton!
    Kram Åsa. Bakom berget.

    SvaraRadera
  15. En whisky kan lugna lite trasiga nerver, sådana trasigheter som kommer sig av uteblivna grillningar och makars huvudvärkar... Skål!

    SvaraRadera
  16. Då får du ju både grillat (rökigt) och sprit! Fast mätt blir du kanske inte...

    SvaraRadera
  17. Men vafan? Är det inte vi kvinnor som brukar 'ha huvudvärk'? Skål på dig!

    SvaraRadera
  18. Blev det en smarrig whiskey igår då? :)

    SvaraRadera
  19. Hmmm, så ska det väl inte vara.

    SvaraRadera

Ja, och...?