QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 juni 2011

Plättlätt fort gjort!


Bästa skånska väninnans (också boende i Norge) mittentjej fyller 20 år i nästa vecka.
Precis som som sin storasyster får hon också en löpare
med monogrammet broderat i ena hörnet.
 
Tant Oslo har många strängar på sin lyra, däribland broderifärdigheter :-)

Löparen är köpt på Dahlåkra Damast, och heter Ystad,
du ser den på mittenbilden i första raden.

Det känns roligt att ge något som har med hennes mamma och mina rötter att göra.

9 kommentarer:

  1. Plättlätt?? Jomentjena.... Men urfint och en underbar gåva :-)

    SvaraRadera
  2. Tummen upp på det! Själv var jag mest driven på korsstygn när det begav sig.

    SvaraRadera
  3. Ah, ser man det, fruen kan brodere! Jeg skal forresten til Ystad i august....men det har jo ingen ting med saken å gjøre....Fin løper, flott presang.

    SvaraRadera
  4. Och fint-fint blev det också. Härlig present!

    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  5. Plättlätt för den som kan det. Skulle jag försöka så skulle det inte bli sådär snyggt. Ärligt talat så skulle jag inte ens våga försöka förstöra ett sådant där fint tyg. Kan du lära mig brodera när tillfälle ges?

    SvaraRadera
  6. Då hänger jag på Knasterfasters kurs. Men jag tar med mig styrkedroppar till dig. Det kan du behöva. Supersnyggt broderat!

    SvaraRadera
  7. Väldans snygg löpare. Önskar jag kunde göra sådana. Men det kan jag inte och jag ska inte prova, jag hinner inte med mina redan påbörjade hobbysar just nu ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?