QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 juni 2011

Oledolelyckan

Sonen var en typisk gutt när han var liten. Hack i huvudet, brutna armar och vatten i knäna. Samma arm bröt han två gånger på ett år. Ena gången handleden när han cyklade. Hem kom han, med cykeln.
"Men du kunde ju bara låst den, sa vi, vi kunde ju hämtat den sen?"
"Tänk om nån hade snott då! sa lille Sonen och tillade;
det var lite svårt att cykla med bara en hand/arm!"
Sex veckor med gips, tack så mycket.

Senare samma år bröt han samma arm, då överarmsbenet rätt under axelleden. Samma visa, tog med sig pulkan hem, nån kunde ju ha tagit den! Låsa upp, dra av dress och av med stövlar (man får inte gå in med snöigt sånt har mamma o pappa sagt!) och upp i andra våningen för att ringa pappa på jobbet: "jag tror jag har brutit armen igen!" Jajemen, bruten arm, låååååång finurlig binda som man vecklade runt både nacke,
arm och mage, finfin imobilitet i tre-fyra veckor.

Då frågade Makens mamma:

"Han är väl inte benskör?"
"Nej, bara gutt," sa vi.

17 kommentarer:

  1. Hej

    Ha ha...vilken redig kille. Han är noggrann trots sina skador...lite charmigt ju. Stackarn.

    SvaraRadera
  2. ajaj en sådan liten erfaren kille...erfaren av brutna ben...av livet..för en Gutt..

    SvaraRadera
  3. Vad duktigt av honom :)Hoppas han är lika redig som vuxen!

    SvaraRadera
  4. Väldrillad kille, en svärmorsdröm! Och så tapper, det är jättegulligt! Och jag tror han är lika rar nu!
    Smutt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tummen upp, lipsillar finns det tillräckligt många av. Det kommer att gå bra för den grabben :)

    SvaraRadera
  6. hehe, ordningen är det inget fel på.

    SvaraRadera
  7. Tänk att svärmödrar ofta ska se allt lite negativt.

    Tycker som Madlar:
    Det kommer att gå bra för den grabben:)!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. tillhör ju nästan barnaåren natt dom brytar av nåt...kommer att gå bra för din grabb!

    SvaraRadera
  9. Jojo! Har också en grabb och ja! Nog hände det grejer allt.......

    SvaraRadera
  10. Jösses! Men som sagt med så mycket skador är det lätt att fundera på benskörhet.

    SvaraRadera
  11. Kan han vänta några år på min guldlock?

    SvaraRadera
  12. Jag är imponerad. När jag bröt armen satte jag mig på pulkan och vägrade röra mig. Han gick hem för egen maskin

    SvaraRadera
  13. sicken unge kan tala om att jag hade då inte släpat hem någon cykel om jag brutit min arm

    SvaraRadera
  14. Stora Sonen haltade hem med cykel när han bröt fotleden. Inte lämna cykeln ens 100 meter hemifrån...

    Nåja, ordning på pojkarna. Och pojkar är de!

    Går inte att kommentera inloggat...

    /oinloggad Malde

    SvaraRadera
  15. Tänk, en sån "gutt" har jag med :)

    SvaraRadera
  16. Trodde du beskrev min äldsta där ett tag!

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera

Ja, och...?