QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 juni 2011

Krise

Igår var jag en liten sväng ner till stan för att om möjligt lägga tassarna på en tjusig scarf på Noa Noa's rea (klart jag lyckades!).
Men nu förhåller det sig så med gamla klimakteriska tanter att när dom blir kissnödiga så måste det hittas en toa pronto. Jag slank in på ett apotek och bad så vackert jag kunde om att få låna toan. Nehepp, det gick minsann inte! Jag flätade benen och sa "snääälla, beochfå!" Nope, ikke mulig, men jag kunde få en blöja om jag ville. En blöja??! Jaha? Och var skulle jag stå och krångla den på plats, om jag får fråga??? Mellan reolerna med ammningsinlägg och tandkräm eller??? Nähä tack.  

Trots att det kliade i tänderna av nödighet, måtte jag kasta mig ut om dörren och in på nästa ställe som visade sig vara en frisörsalong och där! där stod det en vänlig svensk människa och sa "såklart, varsågod!

Det är inte lätt att bli tant, kroppen bjuder på många nya (o)finesser man inte visste fanns.

24 kommentarer:

  1. Ha ha.. Ja, när det trycker på kan man inte annat än att släppa på det!! Skönt att du hittade en snäll människa!!

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Ja, har råkat ut för att småbarnen, ja när de var små, inte fått låna toalett ... inte klokt!

    SvaraRadera
  3. Ahhhhh... så skö-hönt... smil...

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Tantkissande har jag inte råkat ut för än - men som höggravid (tre-fyra timmar innan Lillebror föddes) bad jag allra vänligast den unga tjejen i tågkiosken om jag kunde få låna deras toalett. (Efter att ha kämpat mig nerför 50 steg från perronen till gatan).
    "Nej, det finns offentliga toaletter på perronen" sa tjejen, just där och just då önskade jag att jag skulle få träffa henne igen, om 15-20 år, när hon höggravid och hysteriskt kissnödig skulle stå i samma situation - bara för att få "nöjet" att ge igen med samma mynt.

    Såna där toalettvaktare finns det gott om i helvetet, det är jag säker på.

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha, skikkelig service! De ville vel SELGE deg bleier på apoteket. En hel stor pose.

    ...og er det salg på Noa Noa...ok. ☺

    SvaraRadera
  6. Apoteket sa du? Varför är jag inte förvånad?

    SvaraRadera
  7. Inget jag ser fram emot om det är sådant som kommer med att bli klimakteriehäxa.

    SvaraRadera
  8. NoaNoa=favoritdesign. Det enda sättet att få låna toalett är att ha med sig något litet sött barn och skylla på att barnet behöver gå på toa. Fast inte ens det funkar alltid.

    SvaraRadera
  9. Att du inte sa: Ja tack och ställde dig mitt i apoteket för att börja ta på den! Undras vad personalen hade sagt då ? ;)

    SvaraRadera
  10. Alltså, vad menade dom att du skulle göra med blöjan........??!

    *förlåt att jag skrattar*

    SvaraRadera
  11. Får man ju inte i en affär heller... trots att man känner hela personalstyrkan! Otroligt!

    SvaraRadera
  12. Hohoho! Bleier? Er det mulig?

    SvaraRadera
  13. He he, du skulle ha satt ner ner och pinkat vid kassan.

    SvaraRadera
  14. Herregud, vilken avig service på det apoteket.
    Och att erbjuda en blöja! Vilken fräckhet!
    Tur att du hittade den där frisörsalongen som kunde ge en kvinna i nöd en fristad.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  15. Hu vilken skräck...tänk om du kissat på dig...En blöja..tokiga!!! Tur en svensk frisör, förstod saken bra...som att låna en toa,det mest nödvändiga som finns...

    SvaraRadera
  16. Åhhh... NoaNoaRea... helt klart värt att kissa ner sig för.

    SvaraRadera
  17. Har full koll på alla toor, jag! Det är förfärligt när man inte har tillgång till toa och behöver en på studs.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Skönt att det löste sig till slut!

    Kram

    /oinloggad Malde

    SvaraRadera
  19. Ja, visst innebär klimakteriet diverse symtom som uppkommer i de mest varierande situationerna.

    Tycker det var dåligt av apotekspersonalen att vägra toabesök, och erbjuda blöja i stället.
    SOm om du skulle vilja kissa i den blöjan i deras apotekslokal ;)

    SvaraRadera
  20. Avig service? Nej, mannen i kiosken sålde inte kondomer (detta var i ungdomen ;-)) som svar på min fråga. "Men vi har porrtidningar" sa han. Hur tänkte han då??? Min "kavaljer" skulle alltså tillfredsställa sig med tidningarna i stället för mig??
    Tänkte jag skulle säga nåt eftersom jag börjat läsa här nyligen...

    SvaraRadera
  21. Hahahaha! Det var det värsta jag har hört! Inte att du inte fick låna toa men att erbjuda en blöja! Hur är man funtad då? Herre min je. Hahaha!

    SvaraRadera

Ja, och...?