QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 juni 2011

Hur man kamouflerar ett hål


Här har vi hålet som Maken så elegant klippte i sina nya shorts.

Börja med att sprätta upp linningen.
Stryk därefter på en bit vliseline på baksidan, och sy "fast" hålet.

Pluppa därefter in en bit tillköpt band under linningen på framsidan,
och fäst detta lite "under" hålet.

Vik det sen dubbelt tillbaka in i linningen, och fäst det i sömmen.

Färdigt!
Maken tyckte det blev så fint att han sa:
"jag kan ju bara fortsätta klippa hål i mina byxor!"


Tror inte de' va'......

23 kommentarer:

  1. Haha, men det var ju superfiffigt!

    SvaraRadera
  2. Smart och kreativt!:)
    Jag är också lite kreativ inne hos mig.

    Ha en fortsatt mysig helg:)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!!
    Shit vad du e händig!

    Men håll saxarna väck från gubben... Hahaha!
    Kram! M :D

    SvaraRadera
  4. Jaha ja där ser man :)
    Snyggt, proffsigt !

    SvaraRadera
  5. Vad du är listig. Det var fint sytt. Så fint att det ser ut att vara planerat så från shortssömmerskan/sömmarens sida.

    Önskar jag kunde sy så fint på praktiska saker..

    SvaraRadera
  6. snyggt gjort!! se bara till så att du gömmer allt va saxar heter så inte gubben lelle får tag på dom :p

    SvaraRadera
  7. Du det var stiiiili! :) Flink du er!

    SvaraRadera
  8. Men... det blev ju skitfräsigt! Fiffiga DU!

    SvaraRadera
  9. Jag är så jätteglad att min mamma lärt mig att sy!

    SvaraRadera
  10. Det var smart fundet på - ser rigtig fint ud :-)

    SvaraRadera
  11. Det var nog ett av de bästa råd jag hittat på nätet, vet inte hur många kläder jag har användning av det här till! Tack :-D

    SvaraRadera
  12. Så smart!!! Tack för det tipset. *niger och bugar*

    Jag klipper alltid för nära för jag glömmer att sätta på mej glasögonen.... (hur dum får man va'???!!)

    SvaraRadera
  13. Bra tips!
    Vilken härlig blogg du har. Nu har jag inte tid att läsa mer...det är svårt att sluta :D

    SvaraRadera
  14. Snyggt. Kan jag skicka mina hål till dig så fixar du dem med?

    SvaraRadera
  15. Rena trolleriet! Det gäller att vara lite påhittig ibland och det har ju du bevisat att du är nu. Toppen!

    SvaraRadera
  16. du verden! du er flink! Og takk for gode tips :)

    SvaraRadera
  17. Endast loggan som saknas... ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?