QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 juni 2011

Blixt och dunder

Det sägs att det varit en del åska här om nätterna, men det har inte jag märkt. Jag har ju som bekant min alldeles egna privata lilla åska 30 cm från örona på natten. Därför har jag också propps i örona som gör att jag inte hör ett skvatt. Och läser Maken när jag har lagt mig, så har jag även min snajdiga Fantomen-sovmask för ögona, så då ser jag inte eventuella blixtar och sånt iheller.

Men slår åskan ner i taket här så lär jag väl märka det.

15 kommentarer:

  1. Jag är precis som du fast utan både proppar och mask!

    SvaraRadera
  2. Har också en "Oskar" i mitt sovrum. Fast här är det tvärtom, jag som läser och "Oskar" som gnäller om att jag ska släcka. Nu ska här inhandlas en Fantomen-sovmask till honom, så att slipper blixtar och läslampeljus. Något dunder lär han ju själv inte höra... ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, FÖRHOPPNINGSVIS märker du det.

    SvaraRadera
  4. Det har sina fördelar att sova själv och jag har inget emot att väckas av lite blixtar och dunder då och då. Mysigt ju! :)

    //AprilSus

    SvaraRadera
  5. Vi har hittills inte drabbats av åskvädret som mullrar fram över Svedala o om alla sladdar är urdragna så lider jag inte. Tycker faktiskt det är lite häftigt o mysigt med vädrets otyglade utbrott.

    SvaraRadera
  6. När jag väl somnat behövs varken proppar eller mask, även om världskriget skulle bryta ut. :)

    SvaraRadera
  7. Hej

    Jag satt på min balkong och såg på åskovädret en stund. Det dånade och blinkade på himlen. Knallarna var enorma....rätt mysigt. Älskar åskväder.

    SvaraRadera
  8. sexigt värre, det är bara snarkklämma i näsan som saknas

    SvaraRadera
  9. Ja, lad os da håbe det ;o)

    SvaraRadera
  10. Det hoppas jag verkligen! Här kunde man inte undå den som precis drog förbi...

    SvaraRadera
  11. Haha det får vi verkligen hoppas att du gör =)

    SvaraRadera
  12. egne separate soverom -det er best.

    SvaraRadera
  13. Ja det får vi verkligen hoppas, haha!

    SvaraRadera
  14. Skönt att slippa höra sånt oväder :D

    SvaraRadera
  15. lyckliga du som inte har åskfobi som jag, minsta lilla buller och alla måste gå ner till bottenvåningen tills det dragit förbi. Och Åskan i sängen bredvid har jag flyttat från, till ett annat rum skönt att få sova utan oljud!
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Ja, och...?