QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 maj 2011

Tavlan


"1896" 116x89 cm. Akryl och spray på duk.

 Jo jag skrev ju att jag köpte en tavla under Konstrundan när jag var nere i Skåne i påsk, så här ser den ut. Den är gjord av Karl Valve en relativt ung konstnär som är självlärd och jobbar som livsmedelsinspektör(!). Kristallkronan är alltså gjord på frihand, och så har han sprayat ljusskenet efteråt. Den är såå speciell och heeelt underbart vacker, jag/vi gillar sånt! Han har faktiskt också en blogg, där han lägger ut bilder på sina verk, gå gärna in och titta och njuuut :-)



20 kommentarer:

  1. Häftig / monica bloggholic

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Ska kolla in hans blogg. :)

    SvaraRadera
  3. Har missat att du var på konstrundan! Kanske vi var på samma ställe i Skåne...då hade vi ju kunnat hälsa på varandra!

    SvaraRadera
  4. Vilken speciell tavla, sådana gillar jag!

    SvaraRadera
  5. Urläcker. Vad kul det är då man stöter på nya konstnärer med det där lilla extra...Me like.

    " jag har tappat mina goa bloggvänner i min friend connect" Vill du så får du gärna sätta in ditt foto igen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var riktigt läckert! Riktigt, riktigt läckert!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den ser otroligt fin ut!

    SvaraRadera
  8. Så kul att hitta sig konst man vill ha och då kunna få köpa den.

    SvaraRadera
  9. Underbart! Och tack för bloggtipset!!

    SvaraRadera
  10. Snygg! Häftigt med blandtekniken!

    SvaraRadera
  11. Den var jättefin. Det riktigt skiner om den. Tänk om man var så konstnärlig va?

    Det är jag tyvärr inte.

    SvaraRadera
  12. Herregud vad FIN!! VILL HA!!

    SvaraRadera
  13. Vacker! Ser ut som lampan lyser!

    SvaraRadera
  14. Konstrundan ja, har bott här i 10 år o har den närmsta konstnären 300 m bort o har ännu inte varit inne ens där, skäms....

    SvaraRadera
  15. Snygg, väldigt ovanlig.

    SvaraRadera
  16. Wow, vad läcker!

    Följer dig nu via Bloglovin.

    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  17. Jättefin! Och det var trevligt att ses.:)

    SvaraRadera

Ja, och...?