QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 maj 2011

Spretigt

När jag körde hem från bloggträffen såg jag följande:

1. Ett svenskt rådjur.
2. En clown i en yttepytteliten pluttebil.
3. En norsk älg.

Det som skrämde mig mest var nog clownen faktiskt. Fast egentligen har jag mest älgskräck. Älg är väldigt god, men det är inte rådjur. Dom är torra och fryktelig kompakta.

13 kommentarer:

  1. Gott och blandat liksom! :-)

    SvaraRadera
  2. Clowner tycker jag INTE om.

    SvaraRadera
  3. Skulle velat se clownen faktiskt!!

    SvaraRadera
  4. Jag har fobi mot clowner. Drömmer mardrömmar flera nätter i sträck om jag ser en.

    SvaraRadera
  5. Clownen var säkert en seriemördare - tur att du klarade dig

    SvaraRadera
  6. Fast vi åt rådjursfilé när maken och jag gifte oss, och jag minns det som väldigt gott...

    SvaraRadera
  7. Clownen, menar du maken??

    SvaraRadera
  8. Det var godt du bare "så" dem...
    Klem
    M

    SvaraRadera
  9. Varför är alla rädda för clowner?? Finns det någon som vet? Jag har aldrig tyckt att de är roliga men däremot läskiga!! Jag är uppvuxen på vilt och tycker att det är jättegott!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Rådjur är ganska läskiga dom också. Eller, inte dom egentligen utan alla äckliga fästingar som brukar bo på dem *brrr*

    SvaraRadera
  11. Usch ja, jag tror också att clownen ville skada dig/någon. Tur att du klarade dig. Rådjur och älg är båda gott, tycker jag.

    SvaraRadera
  12. är rädd för älgar nära bilar. Har krockat med en och är väldigt glad över att jag lever. Älgen gör inte det. Bilen, en ny Audi A6, var närmast mos.

    SvaraRadera
  13. Älg är gott men de ska ligga i frysen och inte sitta som kylarpynt.

    SvaraRadera

Ja, och...?