QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 maj 2011

Rubriken kan dra åt fanders

Svalde just en inte helt färdigt upplöst Alvedon. Av misstag för att jag var otålig. Lite Samarinkänsla sådär. Jag känner mig arg och förbannad. Helt utan grund. Kan man skylla på hormoner? Bra, då gör jag det. Så. Imorgon ska det visst bli sol. Bra. Då kan man kanske få lite färg. Bättre att var lite brun och förbannad, än blek och förbannad.

Idag har jag varit nere och klagat på rosorna Maken köpte i fredags. Dom hängde redan
i söndags. Mester Grønn har garanti på fem dagar om man har kvittot kvar. Det hade Maken. Damen på Mester Grønn tyckte snittytan var lite kort men jag fick nya. Två centimeters snittyta minst ska det vara. Nu vet ni det. Jag köpte ny blomsterkniv och skar och mätte (det sista var ljug).

Igår hade vi bröllopsdag. Det är inte därför jag är förbannad. Maken klev upp vid 04.30-tiden och tog första flyget till Bergen. Inte för att slippa bröllopsdagen alltså, det var jobbrelaterat. Sen kom han hem och tvärdog i soffan. Jag är inte förbannad för det iheller. Jag har ingen grund att vara förbannad, jag bara är det ändå. Därför måste det vara hormoner. Så nu sitter jag här och morrar och fläker tänder tills det går över. För det brukar det göra. Till slut.

24 kommentarer:

  1. var förbannad tills du är färdig med det. det måste inte alltid finnas en anledning till allt, ibland bara är det.

    SvaraRadera
  2. Tassar försiktigt in och säger:
    Grattis med bröllopsdagen i efterskott!

    Går obemärkt ut igen
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Måste man ha en anledning till att vara arg? Eller ledsen? Det behöver man inte eftersom man tom kan vara GLAD utan att veta riktigt varför!!

    SvaraRadera
  4. Ät nåt så du blir snäll! - Brukar min mamma säga....
    ;D

    Grattis på bröllopsdagen!

    Kram!
    M

    SvaraRadera
  5. Förbannad kan man va utan anledning!!!

    SvaraRadera
  6. Vi brukar glömma bort vår bröllopsdag bägge två:)

    fast gubben kom håg när det var20 år(det gjorde inte jag)

    kram

    SvaraRadera
  7. Grattis på bröllopsdagen i efterskott!
    Arg är jag också och helt utan grund så...JA...kan bara vara hormonernas fel!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du får köpa dig en boxboll så att du kan slå ut dina aggressioner

    SvaraRadera
  9. Herregud, det kan vara vädret som gör det. Eller inte. Eller så kan det vara vadfansomhelst. Ibland är man förbannad helt enkelt.

    SvaraRadera
  10. Gratulerar till bröllopsdagen!
    Och jag tror inte att det är hormoner, det är åska i luften. Så är det. Och jag tror det märks i din provins också.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Man FÅR vara sur utan anledning. Sura ordentligt så går det snart över - om man försöker trycka ner det, så pyser det bara ut genom öronen. Eller nåt... pyser gör det i alla fall

    SvaraRadera
  12. Choklad ska va bra, prova det:) Grattis på bröllopsdagen i efterskott.

    SvaraRadera
  13. Grattis till bröllopsdagen! Hurra!
    Jag är också förbannad, ena dagen, idag är jag mer sorgsen. Som en berg-och dalbana helt enkelt. Klimakteriehormonerna. Välkomna då, fast jag har då inte bjudit hit dem.

    SvaraRadera
  14. Ibland har man lite ilska i sig som måste få komma ut. Så är det bara.
    Och stort grattis på bröllopsdagen. Vi hade vår i lördags och jag firade också utan maken. Kanske vi kan fira tillsammans nästa år? :)

    SvaraRadera
  15. men nog måste man väl få vara lite förbannad då och då!
    grattis på bröllopsdagen i efterskott :)

    SvaraRadera
  16. Åh, det kender jeg til hudløshed!! Og ja, der er ikke andet at gøre end bare at vente på at det passerer.. Tillykke med bryllupsdagen :o)

    SvaraRadera
  17. Jag tycker att Shamrocks idé om en boxboll var bra. Skaffa dig en sådan! Gratulerar på bröllopsdagen kära OsloSkånskan!

    SvaraRadera
  18. Alla sorters känslor måste ha rätt att finnas till, så länge ingen råkar riktigt ill ut så är det väl helt okej. Det är ju en nedrans tur att vi har våra hormoner att lägga skulden på när inget annat lämpligt finns att ta till. ;)

    Önskar dig lite solsken och glädje! :)

    //AprilSus

    SvaraRadera
  19. choklad är enda botemedlet. ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Hoppas att hormoner och annat är i balans i dag och att rosorna står i stram givakt!

    SvaraRadera
  21. "Håhå-jaja du tunga värld, som så min ungdom pressar. Du tog min store starke kär iväg. Och la ett ve´trä i mi sôffa.

    SvaraRadera
  22. Skulle rättat till kommentaren och så blev det ändå fel. Lite typiskt mig... ;)

    SvaraRadera
  23. Jag känner igen mig som bara den!

    SvaraRadera

Ja, och...?