QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 maj 2011

Oväntat besök!

Igår när jag stod och lagade middag så ringde Sonen:

"Jag tar nattbussen ner till Oslo ikväll, kan ni hämta mig imorgonbitti kl 07:15?"

Då pep jag till högt och länge av förtjusning, och hör samtidigt i bakgrunden nån annan skratta högt. Sonen (den lille lorten) hade sin telefon på högtalare, och hade sagt att "nu kommer min mamma att tjuta till!" Helt rätt, och han fick glatt en medstudent, tur jag har träffat henne förr....

Klockan 07:15 hämtade vi Sonen vid bussen, och åkte sen hem och lagade en helmysig söndagsfrukost med färska frukostbullar, kokt ägg och yoghurt. Såå trevligt.

Nu har Sonen kvistat in till stan för att träffa några kompisar (hejdå bilen), och Maken och jag gäspar ikapp. Men så underbart att få hem Sonen på sånt överraskningsmoment, bästaste som finns!

19 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig son som kommer och hälsar på!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är du härligt! Min kom hem från studierna i Lund i fredags:) Åker igen i morgon:(
    Man får ta vara på stunden!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Gulligt att han kommer så oförhappandes :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det blir man glad för!

    SvaraRadera
  5. Mysigt..skrattade gott åt ditt eurovision inlägg..jag undrade också varför de hade bestraffats med "dumstrutar"?

    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Suckar bara lite avundsjukt ...

    SvaraRadera
  7. Åh! Jisses vilken lycka!!

    SvaraRadera
  8. Jag förstår din lycka! Tråkigt ha sina barn på avstånd, men dess härligare är det när man väl får träffa dem! :)

    SvaraRadera
  9. Gulligt att komma hem till mamma och pappa! Och nästan lika gulligt att ha högtalarna på....
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh......tror du han vill vänta nåt år på min äldsta? Mailar dig vännen, kram!

    SvaraRadera
  11. Haha! Ja, det där känner man igen... :)

    SvaraRadera
  12. Med sån frukost kan jag oxå komma på överraskningsbesök

    SvaraRadera
  13. FV: Klart han väntar!
    Shamrock: Du är alltid välkommen här!

    SvaraRadera
  14. Jamenvisst är det härligt när dom kommer hem och hälsar på :)

    SvaraRadera
  15. Ååå, så herlig.
    Min mamma gråter ikke når jeg kommer på besøk..

    SvaraRadera
  16. For en fin overraskelse. Du skal ta det som et stort kompliment at han iler hjem til mor.

    SvaraRadera
  17. Hyyyygeligt! Jeg glæder mig på en måde til mine børn bliver både halv- og helvoksne. Det bliver helt sikkert fedt og hyggeligt også (medmindre de kommer til at hade mig som pesten og synes det er RIGELIGT hvis vi ser hinanden til jul og fødselsdage!)

    SvaraRadera
  18. Så herlig! Jeg gruer meg til ungene blir så store at de drar, men gleder meg til de kommer hjem på besøk. Og kommer sikkert til å kose meg med å være i fred og ro også, kjenner jeg meg selv ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?