QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 maj 2011

Natten

Hela natten har jag drömt att jag blev brädad av en annan böna som därmed la
rabarber på (märkligt uttryck; ska ej uppfattas bokstavligt) Maken, och jag blev bjuden på svartbränd pommes frites (som jag pillade bort) samt svartbränd choklad(!) som
smakade utmärkt?! Sånt larv, jag blir alldeles utschasad av sånt.

Nu; en smula molofonken, ska jag gå och sätta på en maskin tvätt.

13 kommentarer:

  1. Inte konstigt du känner dig slut:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vara bra på att analysera drömmar men den där går jag bet på.
    Såvida inte Maken har en älskarinna som får all god mat och du bara får brödkanterna, typ.

    SvaraRadera
  3. Vissa drömmar liksom klistrar sig fast hela dagen, man känner sig lite olustig.

    Sv: ja, varför egentligen? Tycker den har försämrats för varje år, står väldigt mycket om andra närliggande kommuner som inte intresserar mig.
    Sen att betala 2700 per år för en skittidning...;)

    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  4. Dessa drömmar!! Men rättså kul när man kommer ihåg dem!!

    SvaraRadera
  5. Drömmar blir man sällan klok på :) Den här var svår att få nåt sammanhang i! Men vilken dröm har sammanhang?

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Nillas slutsats av drömmen

    SvaraRadera
  7. Ikke russen som holdt deg våken? Tradisjon for det natt til 1. mai.

    SvaraRadera
  8. Så trist - och bränd choklad dessutom...

    SvaraRadera
  9. Pheww, håber du får den rystet af dig i løbet ad dagen..

    SvaraRadera
  10. Men är inte det lite trevligt att nån annan än du vill ha din man, det betyder ju att du inte fick ta det som var kvar! Det är ju riktigt uppmuntrande!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Man undrar ju om sömn är till för att man ska bli utvilad eller uttröttad?

    SvaraRadera
  12. Ibland kan man ju inte låta bli att undra vad som orsakar dessa drömmar? Värst är när de känns så verkliga att man nästan upplever dem som ett minne istället för en dröm.

    SvaraRadera
  13. Ha ha vilken mardröm :)

    SvaraRadera

Ja, och...?