QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 maj 2011

Mors Dag

Idag har My DarlingMams fått en jättefin bukett blommor, som jag beställde sist jag var hemma. Jag har också ringt och pratat en lång stund med henne. Fast det brukar jag göra varje helg ändå. Kortet jag skickade kom minsann fram redan i torsdags!

Här i Norge är det Mors Dag andra söndagen i februari, så det är redan avbetat. Åland firar visst Mors Dag andra söndagen i maj, men hur det är i Danmark vet jag faktiskt inte. (Det får jag kanske veta i löpet av dagen idag, om nån av mina danska bloggidoler läser detta?)

I övrigt kan jag berätta att min  sjukgymnast kvistat iväg till Frankrike på en vecka,
och därmed får denne hålla sig elegant på mattan och inte sitta med datorn hela långa dagen/kvällen....ha en fin dag alla!

10 kommentarer:

  1. Hoppas du själv har en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Har också sänt min mor en bukett från oss syskon. Speciellt sådana här dagar kan jag sakna det där spontana att bara kika in och ta en kaffe och babbla lite...

    Ha en fortsatt härlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Vill också önska dig en skön söndags kväll. Idag har blogger strulat för mig.. :(. Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är början i maj för Danmark, typ andra söndagen eller så. Men jag är inte helt säker

    SvaraRadera
  5. Det var moro å lese, at det feires morsdag 2'dre søndagen i mai i stedenfor :-) For det gjør nemmelig også vi (min familie altså). Fordi, vi har både julaften, bryllupsdag, min bursdag på under 1 mnd. Da var det greit å flytte morsdagen. Men lite viste vi at faktisk andre også har det sånn :-D
    Kult.

    Klem
    M

    SvaraRadera
  6. Hoppas mamsen blev glad även om du inte levererade dem själv :o)

    SvaraRadera
  7. Andra söndagen i februari? Är mödrar i Norge födda tidigare, eller... *l*

    SvaraRadera
  8. Jeg mener, at det var mors dag d. 8. maj, hvor jeg fik en rose til haven og slap for at lave aftensmaden :)

    SvaraRadera
  9. Här har dagen högtidlighållits mycket måttfullt.

    SvaraRadera

Ja, och...?