QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 maj 2011

Intressant?

Den här hittade jag hos Snäckskalsdalen för ett tag sedan, och jag kör den jag också:

Skor: Ja, milde måne! Måååååånga.....
Sneakers: Näe, egentligen inte, men många platta behagliga liknande har jag.
Jeans: Japp! Från Flash, Lindex och Noa Noa. Alla har modeller för tantgumpar som min.
T-shirt: Ja många! Med och utan mönster och färg.
Underkläder: Ja, fast inte så mycket avancerat, det ska ju ändå av (som Maken säger).
Väska: Mååååånga!
Plånbok: Just nu röd.
Solglasögon: Tjatade till mig ett par tjusiga från LV av Maken i Köpenhamn i somras. Har även ett par från Polo (är det Ralph Lauren?) Sonens dåvarande flickvän sa att jag såg ut som Trinity i filmen Matrix. Kan jag aldrig tänka mig, hon är lång, smal och mörk, jag är liten, feit och grå!
Klocka: En Omega, inköpt på halv impuls. (hade spanat på en sån länge)
Smycken: Jajamen! Både äkta och bling-bling i en salig röra. (jag ska bli julgran i mitt nästa liv!)
TV: Två flata har vi.
Mobiltelefon: Jepp. En Nokia 6600 Fold.
Dator: En lapotop, Lenovo T61p. (det står iallafall nere i högra hörnet)
Lotion: Måste! Fenuril från Apoteket, och så lite Angellotion i tillägg.
Deodorant: Biotherm.
Tandkräm: Sensodyne.
Schampo/Balsam: SP shampo men inget balsam.
Tvål: Just nu LdB. Men också Body Shops och Barnängens.
Parfym: Just nu Angel. Men även Halston och C'est la Vie från Christian Lacroix.
Mineralvatten: Vi har världens godaste vatten i kökskranen! Brukar längta efter det när vi är ute på semestrar!
Vin: Inte ofta.
Drink: Inte ofta, men då gärna Tullamore Dew whiskey, rumstempererad utan vatten och is.
Bröd: Grovt norskt. Norrmännen är SÅ bra på detta med bröd!
Mat: Ja så gott, fast inte rått, slemmigt och sånt.
Glass: Ibland.
Godis: Shit! JAAAA!!!!
Säng: En dubbel med stödben på mitten. (inte Maken ;-)
Magasin: Glamiga damtidningar, helst Femina, ELLE och Damernas i den ordningen.

Haka gärna på och berätta lite mer om er själva!

9 kommentarer:

  1. Jag tror jag hänger på, imorgon kanske!
    Roligt att läsa mer om dig,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tullamore Dew är en gudomlig, men förrädisk dryck. En söt whiskey du gärna dricker för mycket av. Är alldeles utmärkt till Irish Coffee!

    SvaraRadera
  3. Vem skulle vara bäst på norskt bröd om inte norrmän? Whisky över huvud taget är gott

    SvaraRadera
  4. Den här kanske jag snor!
    sv: Klart vi får träffas någon gång när vi befinner oss på samma plats!

    SvaraRadera
  5. Hahahha! Det vore nåt för min bloggtorka :)

    SvaraRadera
  6. Har norpat den på begäran. :)

    SvaraRadera
  7. Ja det kan man jo si... konklusjon: Du virker helt normal...sko, vesker og litt vin. Jepp!
    Det ligger foresten en award til deg på bloggen min, om du ikke forsmår...

    SvaraRadera

Ja, och...?