QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 maj 2011

Goda och mindre goda gener

Maken har varit till helsesjekk hos doktorn. Han fick besked om att käka mera Omega 3, för kolesterolvärdena var lite förhöjda. Väl hemma sitter han och furter lite: "Jag har ju lagt om kosten, och så tränar jag ju", säger han litt molofunken. He he, tänker jag för:

Han tränar, flitigt som bara rackaren, jag simmar och går tur.
Han äter nästan inget godis och sött längre, det gör jag.
Han har förhöjda kolesterolvärden, det har inte jag.

Tough shit man, skarru' ha en sjåkkla'?


He he he he he he

22 kommentarer:

  1. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen ;-)

    SvaraRadera
  2. Och för en gångs skull känns livet rättvist, eller??? ;)

    SvaraRadera
  3. finns masser av Omega 3 i en flaske med TRAN (fiskleverolje)

    SvaraRadera
  4. Livet är inte rättvist ;-)

    SvaraRadera
  5. I såna lägen är livet rättvist :-)

    SvaraRadera
  6. Himla förargligt för maken att ha taskiga gener... Det väljer man ju inte precis...

    SvaraRadera
  7. Olika faller ödets lotter, en del får skita i gyllene potter. Ordspråk och nödrim snott från min mor.

    SvaraRadera
  8. Är det inte mystiskt? ;)

    SvaraRadera
  9. Du ser - din metod är genialisk! Maken borde se och lära av dig och acceptera att du har rätt. I allt!

    SvaraRadera
  10. Inte helt rättvist kanske :)

    SvaraRadera
  11. Hmmmm....jaaa, vad säger man! Kram

    SvaraRadera
  12. Visst är det skumt...hum. Lite orättvist eller hur.Kikar in och önskar dig en fin vecka kramar från Maria

    SvaraRadera
  13. Vem har sagt att livet är rättvist!

    SvaraRadera
  14. När maken hade förhöjt kolesterol blev JAG inkallad för dietsnack. Tackar. Och sen fick han alldeles förtjusande kolesterolvärden, hälsovården var lyrisk. Och se hur det gick.

    SvaraRadera
  15. Alltid kan man glädja sig åt nåt :) Fina, roliga, sjuka (humor) menske! :)

    SvaraRadera
  16. Va olika man är :)
    Tur du hade!!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Bjud honom på en chokladbit. :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?