QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 maj 2011

Fd glassen, del 1



Maken städar frysen. Frostar inte av, bara rensar. Glassen får fyken. När jag tog bilden hade den stått där några dagar. Vapenvilan i kriget om att plocka efter varandra är igen bruten. Det ska bli lika intressant att se hur länge den står där den här gången innan han upptäcker den. (Nånsin?)

16 kommentarer:

  1. Hahahha,NÅGRA DAGAR?!?!?! Den hade stått där max två timmar om det var jag ;)

    SvaraRadera
  2. Om du sett den innan det var för sent, hade du ätit upp den då?

    SvaraRadera
  3. EZTER: Inte säkert, glassdille är det inte jag som har.

    SvaraRadera
  4. He he, stillingskrig. Minner meg om en venninne som ville se hvor lang tid det gikk før samboen mente det var behov for å støvsuge.. Det tok lang tid, for å si det sånn.

    SvaraRadera
  5. ELISA: Här är rekordet 3 månader! Då gav jag upp och dammsög.

    SvaraRadera
  6. haha. Säg att du vill ha lite glass till efterrätt så får vi se om han hittar den

    SvaraRadera
  7. Ha ha kul och se om han fryser om den :)

    SvaraRadera
  8. Haha, vi får se då, väntar med spänning ;-)

    www.stinamittilivet.wordpress.com

    SvaraRadera
  9. Hahaha! Slikt har eg også prøvd. Endar som regel med at eg ordnar opp!!
    Blir spennande å følge med her!

    SvaraRadera
  10. Du har sett till att locket sitter på ordentligt? Det börjar väl lukta så småningom ... :-)

    SvaraRadera
  11. Skulle kunnat vara hemma hos mig..

    SvaraRadera
  12. jag känner igen det där. Hade en påse med potatis liggande på köksgolvet i nästan en vecka, men jag fick nog när den började mögla... Så jag förlorade - den gången.

    SvaraRadera
  13. Lova att uppdatera oss hur det går! Antar att maken inte läser bloggen då?

    SvaraRadera
  14. Fortsätter värmen så lär väl locket bubbla av till helgen ;)

    SvaraRadera
  15. ... en väninnas karl tog upp köttfärs en gång och lade den för att tina i skåpet ovanför kylen. Där glömdes den bort. Efter några dagar luktade det minst sagt as i huset och de trodde att en grävling låg död under kåken. När lukten bara blev värre och värre bröt man upp en vägg, men till slut tillkallades Anticimex men de fann ingen grävling. Däremot fann väninnan köttfärsen, och jag väl kan säja så mycket som att ordet köttfärs inte gärna kommer ur hennes lilla gubbes mun numera :)

    Om femtio-sextio år kan de säkert skratta åt det.

    SvaraRadera

Ja, och...?