QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 maj 2011

Bloggpartaj, del 1

Jaha. Nu ska det göras ett försök till en oppsummering av bloggpartajet i fredags.
Det startade med att jag och Fru Venus stod och blommade på varsin central och väntade på den andra. Jag stod på riktiga central-centralen, dvs den med stora runningen i golvet/taket där alla bussar och tåg och sånt kommer och går.
Hon däremot, stod på T-centralen, som faktiskt inte alls kan räknas som lika riktig central som den stora där jag stod. Nåväl, vi fant hverandre etter lite mobilande.

Därefter for vi upp till NK:s knappavdelning, där jag shoppade knapps för en dryg tusing. (ja bara gapa på ni, det gör väl jag som jag vill!) Veeeeeldig fine knapper, det tyckte Fru Venus också, även om hon bara köpte tre tjusiga knappar att pimpa sin Marimekkoväska med.

Sen skulle vi möta Shamrock, som gav en beskriving av sig själv så att vi skulle se henne; "jag bär på en systembolagetkasse!" sa hon. Duh-hu, precis som om ingen
har det en fredagseftermiddag!

Sen gick vi och käkade lunch, dom andra köpte inget vin till maten, så det vågade inte jag iheller, fast jag varit ute i Bandhagen på morron och parkerat bilen. Slutligen kom också Singelmamman, och gänget var nästan komplett.

Ut till Singelmammans plejs, där vi drack bubbel och vin och käkade hämska ostar
och kex och norskt godis, allt medan vi ivrigt pladdrade på än värre. Så på med finstasen, och iväg till partajet på Flyt.

Del 2 följer.

8 kommentarer:

  1. Det där med mötesplatser och personbeskrivning kan ju ställa till det en del, men klart att ni fick ihop det till slut! Vilket härligt gäng, jag väntar med spänning på del 2....

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det där hade kunnat sluta med en bloggträff på egen kvinns hand låter det som.

    SvaraRadera
  3. :-) tur att jag kom och räddade er så att ni fick lite vin.

    SvaraRadera
  4. Men vid den tidpunkten var det inte många som bar på en systemkasse ;)

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig träff.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Herregud, Central och Central, jag tyckte jag stod ganska centralt!? ;-) KRAM

    SvaraRadera
  7. Det ÄR skillnad på Centralen och T-Centralen ;-)
    Några minuters promenad, bl a. Bögringen finns ju på Centralen, men inte på TC :-)

    SvaraRadera
  8. Hittade hit via en annan blogg....och måste titta vidare här! Tjing!

    SvaraRadera

Ja, och...?