QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 april 2011

söndagsnöje...eller?

Medan ni andra sov så har jag varit iväg och lämnat en väninna på flygplatsen. Hon ska möta sin man i USA, och tillsammans ska de vidare till Hawaii för att besöka sin son som studerar där. En lång flygresa, men det är det nog värt.

Här är det så grått och trist att det blir innearbete idag. Vi ska tömma sista sovrummet för att sen börja pusse opp/renovera det. Jag ska passa på att röja/rydde lite i festkläder och i linneskåpet. Alla min skor står också där, men där ska det IKKE ryddes, nä nä nä.
Alla skor som är där ska förbli där.

Vad gör ni på en dag som denna?

Update: Maken gick igång med att sätta ihop två mobila klädstativ som vi ska ha medan rummet renoveras.
Det  tog så hårt på krafterna att han var tvungen att ta kaffepaus efter en halvtimme.
Måste ha nåt med motivationen att göra. Eller snarare bristen på den. Troligen det sista.

13 kommentarer:

  1. Jag är tröööött och ska slappa. Kanske veckohandla.

    SvaraRadera
  2. Vi har städat en timma och nu slappar vi i soffan. Sambon ska åka iväg och träna. Jag känner mig förkyld och vet inte vad jag ska göra.

    SvaraRadera
  3. Har du en festklädergarderob?
    Hm, jag har nog inga festkläder är jag rädd. Jag blir aldrig bjuden på fest heller. Sucka.
    Kanske lika bra det.
    Har jag sköna kläder så räcker det gott.
    Lämpliga att städa i.
    Eller slappa.

    Ha en skön städsöndag!

    SvaraRadera
  4. tvättdag...hurra... det regnar och jag ämnar parkera i soffan med en bok.

    SvaraRadera
  5. Jag skall ta barnen och träffa några vänner och spela bowling.

    SvaraRadera
  6. tvättar, städar o pysslar om hunden, ikväll blir det massage!

    SvaraRadera
  7. Läser bloggar. Den här bland annat... :)

    SvaraRadera
  8. Tittade i taket på ena badrummet och funderade på när jag ska samla ihop mig och skura det då. Men speglarna och handfaten blänker.
    Och jag känner med mannen. Lite kaffe kanske här med?
    *funderar* - hur kan TAK i badrum bli så skitiga?

    SvaraRadera

Ja, och...?