QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 april 2011

Skåne

Imorse vaknade jag och undrade vem som under natten bytt ut min nacke och axlar
med en betongkloss, för fy för hundan vad stelt och oskönt det var! Av det kan man
dra slutsatsen att 120 mil bak ratten (visserligen fördelat på två dagar men ändå)
inte är det smartaste påhittet av en tanta som jag.

Men najsigt väder bjuder Skåne på, och det tycker vi om!
Och bilen kan ju bara stå där den står.

21 kommentarer:

  1. Vill önska dig en GLAD PÅSK kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Vi tanter ska nog inte köra så långt nej! Jag ska också tillbringa påsken i Skåne :) Härligt!

    SvaraRadera
  3. Åhh va jobbigt, man spänner sig mycket när man kör.
    Njut och värm dig av solen nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch ja, det där känner jag igen, min svaga punkt, nacke och axlar och jag gör liksom allt med nacken och axlarna. Hur är det möjligt....
    Ta det lugnt hos mamsen nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Välkommen till sköna Skåne!

    SvaraRadera
  6. Jamen nu fattar trögskallen! Åhh vad jag är knäpp! Du är ju i Skåne! Du undrade vad vi skulle göra i påsk, jaja visst jobbar vi men inte på kvällarna. Kom över på påskmiddag på lördag om du vi vill. VI vill!

    L lyste upp som en sol när jag frågade om det var ok att du tittade över i påsk.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du njuter av din Skånevistelse!

    SvaraRadera
  8. Att du överhuvudtaget kan gå upp ur sängen efter en sådan bilfärd! Hoppas det går över snart, KRAM!

    SvaraRadera
  9. Ja det är tufft att köra så långt.
    Ha det så skönt hos mamsen!
    ...och om två veckor är det min tur att åka till Trondheim :)
    KLEM

    SvaraRadera
  10. Men sov du inget de 2 dagarna eller?!

    Ja, vi har funderat på detta också..det låter bra skoj ändå! :)

    SvaraRadera
  11. Hälsa Skåne från mej:) kraam

    SvaraRadera
  12. Nej bilkörning är inte det bästa för hälsan...

    SvaraRadera
  13. Kanske inte men samtidigt är det rätt mysigt med roadtripper.

    SvaraRadera
  14. Glad påsk! Hoppas du får en härlig helg med sonen. :)

    SvaraRadera
  15. Jag klarar max tio mil bakom ratten. Då börjar högra benet hoppa pga diskjävlabråcken.

    Maken körde 95 mil häromdagen, på en dag och det var tungt. Efteråt. Det kommer liksom efteråt, tröttheten och då är det viktigt att vila och äta godis. Tänk på det!

    Kramkram

    SvaraRadera
  16. Ja, usch det är tradigt o sitta i bil så länge.
    Men nu är du framme o kan njuta av dina nära o kära. Ha en skön påsk ledighet.

    SvaraRadera
  17. Oj vad du far! Köra bil gillar jag INTE!! Så jag avundas dig inte men kul att du e här i Skåne;)

    SvaraRadera
  18. Hoppas att din nacke och axlar har slappnat av lite och att du får en helt underbar påskhelg.

    Påskkramar.

    SvaraRadera

Ja, och...?