QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 april 2011

Men god förmiddag världen!

Det är en solig lätthuvad dag i provinsen, och ut ska jag. Dagar som igår bör helst grävas långt ner, och inte kunna hittas igen. Idag ska jag baka lite småkakor; Majorer*. Det är FavoritFastern som började med dessa, och familjen blev helt häktad. På torsdag ska jag äntligen köra till Sonen igen, och det är han som har beställt dessa.
*Det här receptet kan man t ex använda.

Vad har ni för lördagsplaner?

13 kommentarer:

  1. Här ska påtas i trädgården, hela dagen! Och så ska det drickas gott kaffe utomhus. En solig och härlig lördag!!! Herregud vad vi inte är bortskämda med det!

    SvaraRadera
  2. Samla ihop flocken och bege oss ut :)

    SvaraRadera
  3. Vi skal nyte det fantastiske vårværet INNE i et lekeland med sukkerfylte unger i barnebursdag!

    Ha en flott dag :o)

    SvaraRadera
  4. Jag ska sova en stund när Alva åkt på kalas. Kanske en promenad i stormen. Det känns dock inte lika lockande som att sova.

    SvaraRadera
  5. Jao, jag vet inte. Städa lite skulle jag behöva. Ska ut och promenera förstås. Och sitta i solen på altan.
    Men än så länge har jag bara bloggat och läst.

    SvaraRadera
  6. Bota min förkylning och njuta av solen :D
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Vad är majorer för typ av kakor? Kanske värda både bild och recept i bloggen (eller tillhör detta familjehemligheterna)?

    SvaraRadera
  8. Fest, här hemma. Mysigt!

    SvaraRadera
  9. Jag ska ta det lugnt och fint. Äta gott. Umgås. Spela badminton. :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jeg spar snø, også kalt tvangssmelting. Ut og slenge utover snø, inn og være mamma mens snøen smelter, ut og spa, inn igjen og sånn går no´dagan.

    SvaraRadera
  11. Bara vara och njuta av det ;-)

    Lycka till med bakningen!

    SvaraRadera
  12. Här raserades förmiddagen av huvudvärk men nu lyser både solen och huvet på rätt plats och vid rätt tillfälle.
    Ikväll har jag en date med Maken.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Idag är det söndag o ÄNNU bättre väder! Tyvärr har jag inte städat så vi får väl börja med det. Sen blir det nog bilen, eller trädgårdsmöblerna eller trädgården eller....vad ska man välja??

    Tack för söta komplimangerna:)

    SvaraRadera

Ja, och...?