QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 april 2011

Gropen

Extrasängen hos My DarlingMams har en oroväckande likhet med en hengekøye.
Trots dubbla madrasser är det en riktig "holla" *skånish* i mitten. Hade jag haft den här hemma hade jag säkert varit helt förstörd på morron, men i föräldrahemmet sussar jag nöjt, och vaknar glad *ehh...* och utsövd.

Måste ha nåt med barndomshemmets trygga föräldrakärlek att göra.

8 kommentarer:

  1. Såna sängar har vi på mormors land. Inte sköna

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte ihåg hur det var när jag sov i barndomshemmet sist. Det var många år sen.
    Men mjuka sängar är det värsta som finns.
    Fast det är kanske som du säger, det är kanske lukten och känslan som söver istället för en skön säng..

    SvaraRadera
  3. Jamen visst ere nå visst med att regrediera hos morsan-me like, sover oftast i en fasligt obekväm bäddsoffa men sover gott. Happy valborg! /L8

    SvaraRadera
  4. Jag kommer aldrig upp ur sådana där hål...

    SvaraRadera
  5. Ingenting er som hjemmets lune vrede. Vi bor i samme by som mamma og pappa, og sover sjelden over, men når det skjer er det veldig hyggelig, uansett hvor eller hvordan jeg ender opp med å sove (det er ofte i høytider når det er mange andre på overnattingsbesøk også...)

    SvaraRadera
  6. Sover bra på hårda golv, så en sån där hängsovsak är kanske inte något för mig......
    Du är kvar hos din mor förstår jag, det gör du rätt i!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Absolut, så måste det vara!
    Mammakärleken är ju gränslös, och då känner man inte av någa hålor :)

    SvaraRadera
  8. Skönt bara det att ha ett barndomshem :)

    SvaraRadera

Ja, och...?