QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 april 2011

Farligt

Var ute och körde en liten sväng idag (visst, fick inte nog igår). Från vänster fes det ut en liten nissan micra-loppa framför mig med ganska god fart. Sen avtog farten. Och bilen vinglade ut till hälften i andra körbanan mitt i en sväng med backkrön.

Då vråltutade jag. (föraren satt och letade ett telefonnummer på sin mobil)

15 kommentarer:

  1. Amenförihelvete! Fok är inte kloka.....

    SvaraRadera
  2. Den människan kanske var självmordsbenägen. Min sambo krockade med en Nissan micra en gång för mer än 20 år sedan. Micran blev skrot men på Sambons peugeot syntes inte en skråma. Inga personskador.

    SvaraRadera
  3. Idag har vi mött på 11 idioter och 45 imbecilla bilförare, bara i vår lilla stad. Man kan tro att det är nåt giftigt i luften med tanke på alla som betett sig som idioter i trafiken.

    SvaraRadera
  4. Jeg er tilhenger av multitasking, men enkelte aktiviteter bør man konsentrere seg fullt ut om.

    SvaraRadera
  5. Ahhh- en vägtomte..Läskiga och finns överallt(förökar sig drasiskt dessvärre..)

    Kram till din fina du!

    SvaraRadera
  6. Bra att det ska bli förbjudet att mobila när man kör bil här i Sverige! Hur är det i Norge?

    SvaraRadera
  7. Jag såg att Nilla skrev att det ska förbjudas, det har jag väntat på!!

    SvaraRadera
  8. Det är förbjudet att använda mobil när man kör i Finland/Åland, dryga böter.

    SvaraRadera
  9. Man blir rädd för allt folk sysslar med i bilen förutom att köra!

    SvaraRadera
  10. Jag tror inte det är förbjudet, men jag hoppas det blir. Det är vansinne.

    SvaraRadera
  11. Hoppas förbudet även inbegriper pubertala förare av EU-moppar...jag mötte två i bredd igår, båda satt och skrev sms, samtidigt som de körde.

    SvaraRadera
  12. Mobiler och bilar hör inte ihop, ändå använder nästan alla sin mobil medan de kör! vansinne!

    SvaraRadera
  13. Ja, det är konstigt att man i Sverige får prata och greja hur man vill med mobilen i bilen. Man skulle ju i princip lika gärna kunna dricka alkohol och köra. Inte klokt. Tur att du har huvudet med dig!!

    SvaraRadera
  14. Finns fullt med idioter i trafiken. Jag körde hem hojen från service nu på eftermiddagen och höll på att bli överkörd av en liten buss som bytte fil?!

    Hur mycket man än tänker på att inte ligga i döda vinkeln, hjälper det inte ett skit om bilisten inte ens TITTAR i backspegeln eller vrider på huvudet innan de svänger. *suck*

    Tur att hojen accar snabbt.

    SvaraRadera

Ja, och...?