QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 mars 2011

Æww!

Det slår mig plötsligt med ett brak att det kanske är skillnad på storlekarna på öronproppar. Dom orangea jag har nu känns maffiga i mina gracila örongångar
(det absolut enda som är gracilt på den här tanten!) men å andra sidan täpper
dom till så in i baljan bra att Maken kan leka bandsåg nattetid utan att jag störs....

*æww är vad vissa norrmän säger till vårt svenska aj, fast egentligen heter det au! på norsk*

15 kommentarer:

  1. Jag kan bara ha mini-små... Mina hörselgångar är minimini!

    SvaraRadera
  2. Finns att få i olika storlekar ja...

    SvaraRadera
  3. Skönt att nånting e gracilt då;)

    SvaraRadera
  4. Här petar vi också in dom allra minsta varje natt.

    SvaraRadera
  5. Gracila hörselgångar är inte det sämsta. På den här tanten kan jag på rak arm inte komma på en enda gracil kroppsdel mer än en trång näsa.

    SvaraRadera
  6. Får tipsa mannen om dom för att han ska kunna sova bredvid mig;);)

    SvaraRadera
  7. Hjälper det inte att slå maken?

    SvaraRadera
  8. Man får ta det onda med det goda kanske?

    SvaraRadera
  9. Jag måste ha små öronproppar annars blir det au och ingen sömn!
    Trönderklem :)

    SvaraRadera
  10. Gracila örongångar. Jag kan se dig framför mig, snygg med gracila örongångar.
    Mina öron är stora men gångarna är väl normala.

    Däremot har jag gracila fötter, låånga och med långa griptår. Det du!

    Så du vet att det är jag om vi träffas barfota någon gång..

    SvaraRadera
  11. Men hur hör du väckarklockan? =)

    SvaraRadera
  12. Jag kan inte alls ha något sådant i mina öron.

    SvaraRadera
  13. Smulan: Stort sett vaknar jag innan av mig själv; annars vaknar Maken av den! ;-)

    SvaraRadera
  14. Hahah, hvor har du vært i hele mitt lange bloggeliv? I love!
    Bare etikettene dine er jo til å få latterkrampe av :)
    Koko sökord er min nye favoritt!
    Takk skal du ha!

    SvaraRadera
  15. Jag har då blitt så van vid allt snarkande av Rantafar att jag blir livrädd om han blir tyst...
    Örproppar är inte att tänka på !!!

    SvaraRadera

Ja, och...?