QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 mars 2011

Vind i trä´na

Det blåser som bara rackaren här idag, och stegen på uteväggen dundrar och smäller. Nyss gick Maken ut i bara shorts och kortärmat (dagens inneklädsel tydligen) för att tjora fast den. Då fick jag en sån befängd idé om att låsa dörren, he he he (lite häxigt skratt sådär) och kivas lite.

Får ni också sådana tvångstankar nån gång? (jag gjorde det inte....idag)

30 kommentarer:

  1. Johodå, det händer.
    Och det händer att mina rara påhittiga barn också får samma "goda" idéer. Undrar var de får dem ifrån - jag har ju kvar mina... ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...japp...senast idag när jag funderade på att låsa in maken i pannrummet på skoj ;-) jag gjorde det inte heller...

    kram/caja

    SvaraRadera
  3. Jo. Det händer. Ofta får jag även lust att säga totalt olämpliga saker. Ibland lyckas jag hålla mig. Ibland inte. Bus måste få finnas.

    SvaraRadera
  4. Tankar finns där men därifrån till handling - det är väl det som skiljer oss från psyko- och sociopater, eller ?!

    Tack för dina goa kommentarer ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  5. Ja såklart man får lite milda, elaka infall och skrider till verket... ;)

    SvaraRadera
  6. Jo, tanken finns där! ;)

    SvaraRadera
  7. Oh ja, vad vore livet utan sånt??

    SvaraRadera
  8. Hahaha, jag hade absolut låst dörren!! :-D En liiiten stund iaf... ;-)

    SvaraRadera
  9. Här jäklas vi ofta och gärna med varandra men det får aldrig bli elakt på riktigt, bara liiite...
    Innan man gör ett rackartyg får man ju fundera på konsekvenserna för en själv!

    SvaraRadera
  10. Jo, jag är rädd för det *fniss. Och från tanke till handling är steget aldrig långt här...

    SvaraRadera
  11. Jag både säger och gör sånt som kan tänkas vara tvångsmässigt. Men i liten skala, hobbyaktigt sådär.

    SvaraRadera
  12. Nej aldrig faktiskt.
    Jag är nog ganska tråkig?

    SvaraRadera
  13. Nja inte direkt men däremot skrämma honom......han e så vansinnigt lättskrämd! Så det händer att jag gör;)

    SvaraRadera
  14. Tänk att den tanken har AAAAAAAAAAAAAALDRIG
    slagit mig... HAhahaah

    SvaraRadera
  15. Var och varannan dag ;-) Här är det också t-shirt och shorts som gäller, varje dag efter jobbkostymen, året runt!?

    SvaraRadera
  16. JA! Men jag utför med! Ha,ha!

    SvaraRadera
  17. Ja gud ja! Hela tiden. Mer mer så där på stan när det skulle vara himla olämpligt.

    SvaraRadera
  18. Min man går också omkring i knälånga shorts och kortärmat. Året om.
    Förra året skottade han i kortbyxor, dock med jacka på...

    SvaraRadera
  19. Hehe! Joda får slike tanker eg også. Har gjort det også, men tør ikkje anna enn å vere snar å låse opp att.

    SvaraRadera
  20. Tvångstankar....självklart, dagligen!!!

    SvaraRadera
  21. He he, du skulle gjort det =)

    Nää, stackarn.

    SvaraRadera
  22. Det kan du skriva upp att jag får;) Konstiga tvångstankar alltså.
    Konstigt min sambo gick också omkrin i kortbrallor igår?? (Ute var det svinkallt)

    SvaraRadera
  23. Det tror jag är högst mänskligt! Men som du vet behöver jag ju inte ens låsa dörrn för att min "karl" ska promenera naken ute:

    http://www.knaada.com/2011/03/sjalvstandig-kille-den-dar-lilleman/

    :)

    SvaraRadera
  24. Ja, bilden är tagen i Grötvik, Halland. igår, en kylig och blåsig solnedgång.

    SvaraRadera
  25. Jo då ibland får jag också såna sjuka tankar ;-)

    SvaraRadera
  26. Jorå det händer allt, men jag sätter dom aldrig i verket ;)

    SvaraRadera
  27. Nog har har det kliat i fingrarna ;-)

    SvaraRadera
  28. Den sortens tankar hoppar på mig rätt ofta. Dessvärre gör jag en del av dem med :D

    SvaraRadera
  29. Jodå, det händer. Och jag har gjort det också. efter ett gräl så låste jag dörren och la på kedjan. Fick dock ge mig efter en stund för det blev ett jäkla liv i trapphuset när han stod där ute och ryckte och var förbannad ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?