QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 mars 2011

Schlaff (slapp)

Idag är jag svårligen förslöad; rantar runt i särken och har käkat lakriskonfekt. Det är ju ingen ordning på nånting! Skulle nog haft med bilen igår iallafall, om det är såhär man blir av god 50-årsmat och rött vin.

EN sak ska jag iallafall få gjort idag; måste flytta knappen på Makens skjorta.
Jag hade lite bråttom förra söndagen när jag skulle fixa det. Det upptäckte Maken
när han hade strukit skjortan och skulle ta på den; jag hade råkat sy fast knappen
på insidan av manschetten!

"Ja det klarade väl inte du," sa jag.
"Nei, svenskeknepping på skjorten er vanskelig," sa han.

Pöh! Lite motgång i vardagen får man väl ändå klara av va', tycker jag.

9 kommentarer:

  1. Har varit ute i solen och nu ligger jag på soffan trött och nöjd! Yngsta dottern har middagsansvar i dag!

    SvaraRadera
  2. Så bra du har de som får höra norska varje dag..*ler*, jag älskar noska, har ju en broder uppe i Trondheim o även om han är svensk så pratar han mest norska nu efter alla år där. Gott. Jag älskar norge o folket där.

    Knappar kan bli knasigt, jag vet i tusan om jag äns skulle få fast en..jag o nålar o tråd är ingen bra kombination alls.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ha ha bra jobbat! de verkar som de blev sen natt :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en jätteskön dag i mina öron. Jag har plockat ihop "svärmorsgrejs" i stugan. Nu får två till plats. Kvällskram

    SvaraRadera
  5. Låter härligt tycker jag!!!
    Nu är jag så grymt trött att jag inte orkar mer än att önska dig en mysig kväll. Här blir det solsidan och ett bad, inte samtidigt dock....

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat! Ha ha ha ha...Det låter som om du har haft en härlig dag. Ha en bra vecka nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Det låter som lagom bestyr en söndag.
    Flytt av knapp.
    Klart det skall till en kvinna för det också - fattas bara annat!

    SvaraRadera
  8. Man behöver även sådana dagar ibland. Jag har dem rätt ofta under vinter halvåret.

    SvaraRadera

Ja, och...?