QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 mars 2011

Nyårslöfte?

Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att försöka leva lite ärligare. Ja, förstå det nu inte som att jag har gått runt och varit direkt oärlig, utan mer sådär vardagsoärlig liksom. Så nu printar jag t ex inte ut två kuponger och går på två olika Lindex och handlar längre. Jag har också konsekvent sagt ifrån när jag har fått för mycket tillbaka
i kassan.

Häromdagen köpte jag tio frimärken till postorgasmen, men när jag kom hem upptäckte
jag att jag fått dubbelt så många som jag skulle ha. Så då lämnade jag tillbaka dem.
Snubben i luckan bara gapade av förvåning, och sen sa han så mycket trevligheter
till mig så jag blev alldeles generad.....kändes bra!

20 kommentarer:

  1. Jag är nog inta alls så ärlig....
    Tyvärr, eller?!

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är! Och vad lätt du ska trippa fram sen då!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Anki: Denne donnan TRIPPAR så defintivt inte! (il kroppo gigante)

    SvaraRadera
  4. Bravo....
    Om detta tycker jag enbart just detta: BRAVO

    SvaraRadera
  5. Det är inte meningen att verka självgod, men jag har väldans mycket bättre samvete att gaffla nu när nåt blir fel som ska gå i MIN favör.

    SvaraRadera
  6. Ibland är jag ärlig, ibland inte. Beror på hur jag blev bemött! ;)

    SvaraRadera
  7. Jess: Absolut bra poäng där!

    SvaraRadera
  8. Okey....men kupongerna tycker jag att du kan fortsätta köra med. Annars har Jess helt rätt :-)

    SvaraRadera
  9. Du verkar inte självgod- bara god.

    SvaraRadera
  10. jag vet inte om jag skulle vara såååå ärlig :)
    kram

    SvaraRadera
  11. Om jag hade fått med mig dom hem så hade jag nog behållit dom. Hade jag upptäckt det i närheten av inköpsstället hade jag gått tillbaka.

    Fast när jag var liten och köpte smågodis (du vet på den tiden när man skulle ha eeen sån, två såna, nej förresten, två såna istället) så räknade jag i efterhand att det blivit rätt. Hade fått för 10 öre för mycket godis så då gick jag tillbaka till kiosken med en 10-öring.
    För min ärlighet fick jag fleeera bitar godis - och det var just det hag hade räknat ut :-)

    SvaraRadera
  12. Skönt med ärliga själar tycker jag!!!! /L8

    SvaraRadera
  13. Åh så undebar du är. Du kommer att få tillbaka detta någon dag.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ärlighet varar alltid längst. Fast jag har råkat ut för motsatsen en gång. Hittade ett par tusen i list utanför kassan. Lämnade dem till kassörskan och sa vem jag var o så, hon skrev upp ifall ingen skulle sakna dem. Jag hörde inget så jag ringde affären efter några veckor,
    ((den låg långt från mig=))
    då sa man att de aldrig kommit in några pengar, vilket innebar att kassörskan tog dem själv.

    Kanske hade hon dålig lön.

    Kramiz o go lördagsafton

    SvaraRadera
  15. Kanon, man skall vara ärlig för då känns samvetet bäst!

    SvaraRadera
  16. Tack för chokladen. Gulliga du!

    SvaraRadera
  17. Fint!

    Och du, bloggträffen är 6 maj! Inte 7;e

    SvaraRadera
  18. Troika passade alldeles utmärkt till en mörk rom! Den kom väldigt lägligt igår, när jag var nere på botten och kravlade när jag kom hem...

    Stora kramar till dig, Vännen

    SvaraRadera
  19. den där chokladen ser väldigt god ut *dräggel dräggel*

    SvaraRadera
  20. Skønt!

    Jeg har altid haft en ufravigelig høj moral og været et sandt dydsmønster på alle fronter (næsten da). Men så for et par måneder siden fik jeg ca. 200,- kr. for meget tilbage i Netto og jeg sagde ingenting!! Jeg gik bare derfra med røde kinder og bankende hjerte og en dårlig smag i munden.

    På en eller anden måde fik jeg overbevist mig selv om, at det sgu måtte gå lige op med alle de gange jeg var kommet hjem og havde opdaget at jeg havde betalt mere for en vare end den var sat til..

    Jeg er stadig lidt flov over det, men kan da trods alt glæde mig over at det vist kun var den ene gang. Har oplevet det to gange efterfølgende og hver gang har jeg været ærlig og sagt det. Hurra.

    SvaraRadera

Ja, och...?