QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 mars 2011

Nu är det ju imorrn ju

Nyss hemkomna från fæsst. Utpå småtimmarna är jag uhyre populär, speciellt när nån vill hem. Maken var trött som en sock, och klarade gäspa minst 23 gånger på 10 minuters hemfärd. Han ramlade uppför trappan (kan man ramla uppför??) när vi kom hem, och landade som en skadeskjuten älg i loppekassa. Nu ligger han där och drar timmer så jag vill gråta blodet.

Imorrn ska jag tvätta, eller senare idag heter det kanske. Men först ska jag försöka sova lite bredvid älgen däruppe. Dom vi var hos hade haft älgar i trädgården i flera timmar (det var inte dom vi åt). Hu, jag har lite mycket älgskräck. Nu har dom bara rådjur. (vad var det vi åt??)

Nu ska jag sluta skriva osammanhängande tramsinlägg och dundra sidelengs ner i bingen bredvid skogskarlen med bandsågen. (nej, jag har inte druckit, jag har kört ju!)

Update: Maken är en smula reducerad idag. Blek, tyst och stillsam. Märkligt....vi åt ju detsamma han och jag igår?

13 kommentarer:

  1. Fniss tur du skrev det där sista;-)

    hoppas festen va kul! Nattkram!

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade varit med dig :-)) Morgonkram

    SvaraRadera
  3. Älgstek är väl gott?? :)
    Har du verkligen kört, haha? tror dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att sömnen kom och att timmerstockarna tystnade.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, trodde också du hade druckit! :)

    SvaraRadera
  6. Härligt, galet och osammanhängande - älskar sånt! :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Enda fördelen med att vara singel är att om jag vaknar av att någon som snarkar så är det jag själv och då stoppar det liksom upp...

    SvaraRadera
  8. Ramla uppför trappen är full möjligt. Bara man kör i rewind =D
    Hoppas du sov gott!
    Är du vaken än?
    Kram

    SvaraRadera
  9. hhahh vilka äventyr..vad gör man int för lite älgastek..eller mycket kanhända..
    Tur tur tog min virrighet med humor...kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. låter som en höjdarkväll!!! Själv gillar jag älgar - så länge som de inte är folkilskna...Ha det!

    SvaraRadera
  11. Så där blir det även av trötthet, svamlet alltså, men fullt sammanhängade. Jo visst kan man ramla uppför en trappa. Det har jag själv gjort många, många gånger. Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  12. Osammanhängande och fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  13. Tackar dig och Maken din för kvällens skratt!

    :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?