QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 februari 2011

Valentine

Igår hade jag beställt en röd ros till Maken på hans jobb. Mest för att jag faktiskt (otroligt nog!) älskar honom, och lite för att det blir lite hallaballoo både i receptionen och på avdelningen. Han jobbar på ett sånt ställe som har spärrar, så ev besökande måste t ex ner och hämtas.

När han sen var på väg in här hemma, så hojtade damegrannen "oj vad du är romantisk!" och blev nog lite avundsjuk. Att han sen försökte säga att det var tvärtom, det hörde hon inte.

Maken är inte mycket romantisk, och dessvärre många gånger brutalt ärlig *suck* så även idag. Han betrodde mig glatt att han hade tänkt köpa nån hjärtformad choklad, men så kom han på att jag nog ändå inte ville ha för jag har sagt att jag måste försöka gå ner några kilon.  Men ett litet hjärtchoklad hade ju inte varit så farligt, eller så kunde han ju ha kommit på nåt alternativt såsom en juvel eller en mangel t ex.Men nej. Där räckte inte alternativa tänket till. Nä nä.

Men jag älskar honom ändå, utom när han blandar tvätten.

13 kommentarer:

  1. Håller helt med dig - en liten chokladbit hade han väl kunnat hitta! Och repliken var onödig också. Det blir så lätt fel, när män ska relatera till sina kvinnors vikt. Och hur skulle det kunna bli rätt egentligen...

    SvaraRadera
  2. Ja, se den kärleken...för nog tror ju jag att han älskar Dej massor bakom den där ytan allt ;*)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Haha, jag skrattar högt. Ni är lite för ärliga båda två tror jag. Eller hur var det nu, VARFÖR skickade du blomma till maken...:-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror mannen här hemma är "gullig" bara för att jag ska vara tyst.

    SvaraRadera
  5. :D
    Så fin du är mot din man!

    SvaraRadera
  6. Det är väl därför man älskar dessa karlar, för att de inte går att tygla! De gör precis som de vill... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Haha. Men jag tror att ni har en del roligt och fint ihop ni två..

    SvaraRadera
  8. Det var rart av dig. Och han tänkte iaf på dig och en present.

    Nu har jag skrivit kommentar till dig så många gånger att jag blir tokig. Blogger är seg idag, iaf hos mig.

    Jag fick då inget jag heller. Jag tror inte ens han hade tänkt ut något.

    SvaraRadera
  9. Ja ja vad är väl en bal på slottet!??

    Trodde inte jag skulle få något. Men min underbara dotter gav mig en present. :)

    SvaraRadera
  10. Så olika vi kvinnor och män tänker... Gulligt av dig med rosen till maken!

    SvaraRadera

Ja, och...?