QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 februari 2011

Vad är det som får tre expediter på mindre än 50 kvm att med hög falsettröst kvittra
"Hej hej, kan jag hjälpa dig med något?"
Jag menar, dom måste ju se varandra, (åtminstone definitivt höra varandra)
på så liten yta?

Jag drar den slutsatsen att jag måste se fruktansvärt hjälplös ut.

26 kommentarer:

  1. Eller så har de lite att göra... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. En sådan affär hade jag lämnat. Vill helst smyga omkring för mig själv och sedan fråga...

    SvaraRadera
  3. Eller också har dom sett Pretty Woman?

    SvaraRadera
  4. Haha - hade det hänt mig hade jag sprungit därifrån :)
    Haatar när expediter ska "hjälpa" till. Jag kan själv!

    kram

    SvaraRadera
  5. Eller så ser du ut som en farlig butiksrånare och det är koden för att personalen ska vara på sin vakt.

    SvaraRadera
  6. fnissa fnissa mmm...du såg la RIK ut:)

    SvaraRadera
  7. haha...de har nog inte så mycket att göra

    SvaraRadera
  8. He, he! Misforstått god service! ;)

    SvaraRadera
  9. usch ja, hatar sånt, vill jag ha hjälp BER jag om hjälp, men antar att det har med service att göra

    SvaraRadera
  10. Hmm...hjälplös att ju inte bland de första jag skulle tänka på när jag såg dig ;-) Kram!

    SvaraRadera
  11. Eller så var du veckans första kund.

    SvaraRadera
  12. Det låter hysteriskt. Jag hade nog gått ut igen

    SvaraRadera
  13. Nä, men intressant! Köpsugen, glad, trevlig och en som gör det extra kul att jobba den dagen. Kram!

    SvaraRadera
  14. Hallå i Skåne, kul att du kikade in och lämnade en kopp kaffe i kommentarsfältet. Här i bloggvärlden kan det drickas i mängder,skratt. Kaffe, vin, öl ja allt går ner och ändå står man med fötterna på jorden:)

    Angående expediterna...var de blonda?
    Ursäkta blondinskämtet, lite populärt hos tonåringen här hemma:/
    Måste vara stundande 40-års kris på G, hehehe.

    Jag kikar in igen och lägger ett litet! inlägg här i kommentarsfältet*ler*
    Ha en bra lördag.
    Milla

    SvaraRadera
  15. Milla igen...insåg precis att min geografi nog har trillat ur stallet..Om inte Skåne har bytt plats med södra Norge?
    Ha dé !!

    SvaraRadera
  16. Himla irriterande när dom kastar sig på en så fort man kommer in i affären. Jag ber om hjälp om jag vill ha den.

    (tack för kortet, vännen)

    Kram!

    SvaraRadera
  17. Du ser verkligen vän och hjälplös ut - förstår att de frågade ;)

    SvaraRadera
  18. Där går man i godan ro och småtittar och vill definitivt inte bli störd.
    Men det absolut värsta är när man inte får vara ifred i provrummet ens en gång.


    Kram Maidi

    SvaraRadera
  19. Eller så ser du fruktansvärt rik ut!

    SvaraRadera
  20. Visst är det bra när expediterna är alerta och hjälpsamma, men det behöver ju inte gå till överdrift! Fy fabian va irriterande! Men dom menar nog bara väl....

    Må så gott och tack för dina härliga kommentarer hos mig! Kram!

    SvaraRadera
  21. Gillar inte. Kan väl säga till själv om jag vill ha hjälp!!

    SvaraRadera
  22. Här har jag suttit och läst igenom lite inlägg och fnissat en massa.....tack....

    Kom på att faktiskt någonstans i min början som bloggerska var jag här inne hos dig ett antal gånger....men det var på den tiden då jag var alldeles ny, hade en ännu bräckligare själ och tassade i varje besökt blogg ut obemärkt...

    Det gör jag inte längre, mitt liv har fått en ny mening sedan jag hamnade här i det för mig förut alldeles okända blogglandia...visst är det härligt!

    Vilken del av skåne har du bott i??

    Kram/caja

    SvaraRadera
  23. Jag hade nog vänt på klacken och letat upp en mindre bemannad butik. Så många anstälda på en sån liten yta måste ta väldigt bra betalt för sina varor om det ska kunna gå ihop sig?

    SvaraRadera
  24. Malmö/Ystad/Malmö...läst i Lund.

    SvaraRadera
  25. Åh ja det är så drygt!

    SvaraRadera
  26. Hihihi, eller menlös...hopplös?

    SvaraRadera

Ja, och...?