QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 februari 2011

The truth

Jag har blivit vaggad/vugget av en indian-sant!

När jag var liten hade vi ett torp på Söderåsen där min Far hade jaktmark. Sen var det en annan snubbe däruppe i skogen som hade en tvättäkta indian på besök, varför vete gudarna men det hade han. Mina föräldrar var ditbjudna på kaffe, och där satt det alltså en indian i kostym och fick vagga mig. "Vájja vájja" sa han och gungade mig. Inga fjädrar och sånt bjäfs tydligen, men det hade jag säkert gillat.

Jag har räddat en unge från att drunkna-sant.

En dag i smällkalla vintern gick en unge genom isen i Akerselva, och där hev jag mig ut och plockade upp henne. Satt där i strandkanten och höll henne och tänkte: "nu får jag säkert blåskatarr". Den ende som hjälpte mig sen var ett fyllo. Fina tanterna stod bara och ojade sig och glodde.

Jag har träffat Kjell Olof Feldt-sant.

Mina föräldrar var engagerade politiskt och en första maj kom han till vår stad.
Jag tyckte han var så söt, som en liten koala eller nallebjörn.

Jag har fött barn med benen i kors-sant!

Precis som flera här har gissat så blev jag snittad. Stackars lille Sonen blev
rispad i huet och var fullkomligt r.a.s.a.n.d.e när han blev utplockad.

Jag har delat sovvagnskupé med Trine Hattestad-sant.

Helt i starten av hennes karriär delade vi sovvagnskupé från Oslo till Malmö en gång. Spjutet satte hon bak nån rör och grejer. Jag minns att jag försökte fråga henne lite om det, men hon var tämligen avvisande. Jag hade ju ingen aning om vem hon var, grön som jag då var som nyinflyttad till Oslo. Jag tyckte hon verkade fisförnäm och snorkig, och hon tyckte förmodligen att jag var dum i huvet. Tja.

Jag har snorklat på Maldiverna-ljug!

Jag har aldrig varit på Maldiverna, och aldrig har jag snorklat,
inte ens hemma i badkaret.

Jag bet på naglarna när jag var liten-sant.

Jag bet så det blödde...


Så då var det Madlar, LairamaSingelmamman, Pia, Caja, L8, Petra, och Znogge
som knep mig i att ljuga! Bra gjort av er!

20 kommentarer:

  1. Men det lät fint med Maldiverna annars tänkte jag ta den (ler)!

    SvaraRadera
  2. Sv; tack tack snälla!
    Vilka många sanningar:)!

    SvaraRadera
  3. Tjoho!!!! Har jag vunnit en weekens i Oslo nu då???? ;-P kram/caja

    SvaraRadera
  4. Då är det bara att dra till Maldiverna och snorkla.
    Det är säkert härlig.
    Att vara till Maldiverna alltså, jag är rätt säker på att snorkla är otäckt.
    Jag kan inte vara under vattnet med huvudet. Jag höll på att drunkna som liten, du skulle ha varit med och räddat mig också ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att det var Maldiverna som var kvar att avverka på listan! Tråkigt om du skulle behövt börjat bita på naglarna :)

    SvaraRadera
  6. Det var riktigt mycket som var sant :)
    Ha en fin Lördag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Vem vill snorkla på Maldiverna när man kan gå på tur i Norge? .....ja tack,jag..... ;)

    SvaraRadera
  8. Du har ju haft och har ett liv, verkligen!
    Smällkall kram från mig!

    SvaraRadera
  9. Men är det inte typiskt att det är ett fyllo som hjälper till och att fina damer inte gör det?! Arrrg.

    SvaraRadera
  10. Ha ha, rolig läsning, lite klurigt var de :)
    Grattis till dom som gissade rätt!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hur många har blivit vaggad av en Indian liksom? Snacka om att ha den historien før barn och barnbarn och barnbarnsbarn forever.

    SvaraRadera
  12. Kanske önsketänkade att få snorkla på Maldiverna.

    SvaraRadera
  13. haha-ville gärna snorkla där eller vart tusan som helst just nu!/L8

    SvaraRadera
  14. Hej..kul...nu följer jag dig!!!!! Häftiga upplevelser du har...Karina

    SvaraRadera
  15. Attns då -tänkte inte på att man ju också kan bli snittad - men hade du verkligen benen i kors?
    //Monica

    SvaraRadera

Ja, och...?