QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 februari 2011

Småkul

Jag skriver sex sanningar och en lögn.
Du ska lista ut lögnen!
*
  • Jag har blivit vaggad/vugget av en indian.
  • Jag har räddat en unge från att drunkna.
  • Jag har träffat Kjell Olof Feldt.
  • Jag har fött barn med benen i kors.
  • Jag har delat sovvagnskupé med Trine Hattestad.
  • Jag har snorklat på Maldiverna.
  • Jag bet på naglarna när jag var liten.
Kopiera gärna!

46 kommentarer:

  1. Haha...ja har du fött barn med benen i kors är du väl nästan värd en medalj!!

    Kramiz o trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Inte bet du väl på naglarna?
    För allt det andra har du säkert klarat av!

    SvaraRadera
  3. Hm... Svårt... Jag sätter en tia på att du inte har blivit vaggad av en indian...
    (HAR du ju säkert, men det låter så jädrans overkligt.. hahaha!)
    Go´fredag!

    SvaraRadera
  4. Du har inte snorklat på Maldiverna för om det var sant hade du väl aldrig löst in returbiljetten för att åka tillbaka till Norden? Eller?

    SvaraRadera
  5. Hmmmmm, svårt detta men du har nog inte delat sovvagn med Trine??

    jag har kopierat.

    SvaraRadera
  6. Jag gissar att du inte har snorklat på Maldiverna.

    SvaraRadera
  7. Jättesvårt att veta med dej ;) Jag gissar på något som ingen annan tagit....unge eller Feldt?
    Hoppas att du räddat en unge, det ser bra ut på räkenskapens dag men Feldt ger nog inga poäng att tala om så jag säger efter mycket och meninigslöst svammel att du har inte träffat Feldt!

    SvaraRadera
  8. Ikke vet jeg hva "vaggad" er, men går for det mest vanlige, bite på neglene. ☺ Ha en fin helg, uansett hva du gjør av det du lister opp.

    SvaraRadera
  9. Jag tror inte du har snorklat på Maldiverna. Även om jag för din del önskar att du har gjort det. Och så lite bakgrundsinfo sen när du berättar det rätta svaren. :-)

    SvaraRadera
  10. Svårt att snorkla PÅ Maldiverna, vore det inte bättre i vattnet??

    Själv har jag också fött barnen med bena i kors, kejsarsnitt båda gångerna:)

    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hmmm, jeg skjønner heller ikke ordet vaggad. Men det er sikkert sant. Tror ikke du har snorklet på Maldivene.

    SvaraRadera
  12. De känns som allt skulle kunna va sant när de gäller dig men jag gissar på en liten otippad, du har inte möt Kjell Olof Feldt! Och så förbereder jag mig på bakläxa då du säkert har gjort det, eller typ bott granne med honom!

    SvaraRadera
  13. Allt verkar möjligt men jag gissar på att du inte har blivit vaggad av en indian. :)

    SvaraRadera
  14. Jag tror inte att du har blivit vaggad av en indian :)

    SvaraRadera
  15. Födda barn med benen i kors....inte omöjligt (iaf inte för en skånska!.))....men jag håller med Anki, det är värt en medalj! och stackars barn! :)

    SvaraRadera
  16. Jag röstar på maldivgrejen *ler*

    Nallekram/caja

    ,-~-. _.–._.-~-,
    _________/ .- ,’_______`-. \
    _________\ /`__________\’/
    _________ /___’a___a`___\
    _________|____,’(_)`.____ |
    _________\___( ._|_. )___ /
    __________\___ .__,’___ /
    __________.-`._______,’-.__
    ________,’__,’___`-’___`.__`.
    _______/___/____V_____\___\_
    _____,’____/_____o______\___`.__
    ___,’_____|______o_______|_____`.
    __|_____,’|______o_______|`._____|
    ___`.__,’_.-\_____o______/-._`.__,’
    _________/_`.___o____,’__\_
    __.”"-._,’______`._:_,’_______`.,-”"._
    _/_,-._`_______)___(________’_,-.__\
    (_(___`._____,’_____`.______,’___)_)
    _\_\____\__,’________`.____/.___/_/

    SvaraRadera
  17. Hm, jag kör på det att du ljög i första meningen. Tror du har gjort en sak och ljuger om resten ;)

    Jag tror alltså att det som är sant är att du träffat Feldt.

    SvaraRadera
  18. benen i kors när man föder barn verkar vara rätt så jobbigt faktiskt, men gjorde du kejsarsnitt är ju det en möjlighet men röstar på den i alla fall

    SvaraRadera
  19. Hmmm, satsar på naglarna jag.

    SvaraRadera
  20. Felt, den felande (o)sanning!

    SvaraRadera
  21. Ja, man kan ju undra! Jag gissar på det där med Kjell-Olov Feldt.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  22. Tror att du räddat ett barn från att drunkna!
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  23. Sv: Absolut ingen dum fråga! Snarare dumt av mig att anta att alla vet vad queer kan betyda. http://www.umo.se/Jag/Queer---Att-bestamma-sjalv/ där kan du läsa en liten förklaring till vad queer betyder i stora drag.

    SvaraRadera
  24. Blivit vaggad av en Indian tror jag inte att du har blivet. Varför vet jag inte... kanske för att du kommer från mylan ;-)

    SvaraRadera
  25. Hm. Jag tror inte du blivit vaggad av en indian, men har du det så låter det alldeles underbart. :-)

    SvaraRadera
  26. du har inte blivit vaggad av en indian
    kramar

    SvaraRadera
  27. Hm. Svårt. Kanske det där med benen i kors.

    SvaraRadera
  28. Nämen inte snorklar man på Maldiverna utan mer i havet omkring! Trevlig helg! /L8

    SvaraRadera
  29. Att föda barn med benen i kors låter svårt...;D
    Jag tror det är ljug!

    SvaraRadera
  30. Inte en chans att du bet på naglarna, ja inte på naglarna på händerna iallafall :-)

    Sv: XXL själsfrände där...


    :-)

    SvaraRadera
  31. Föll ut i ett gapskratt när jag kom till nr: 4
    Föda barn med benen i kors låter både roligt och omöjligt.
    Den röstar jag på!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  32. Är det ingen som röstar på Mr. Feldt? Då gör jag det, bara för att vara på tvären.

    :-)

    SvaraRadera
  33. Föda barn med benen i kors kan man absolut göra, med kejsasnitt...

    Tror faktiskt Maldiverna är det som är en lögn. Det verkar för vanligt för dig!

    SvaraRadera
  34. När kommer facit? Är urusel på såna här tävlingar. Särskilt i fyllan ...

    SvaraRadera
  35. Vaggad av en indian...Härligt!:)
    Räddat ett barn från att drukna...Underbart!:)
    Träffat Kjell Olof Feldt...Intressant!:)
    Fött barn med benen i kors...Kanske smärtfritt, (skönt isåfall:)
    Delat sovvagnkupe med Trine hattestad...Kanske spjutet under kudden..hihi
    Snorklat på Maldiverna....Blött men skönt :)
    Bitit på naglarna som barn.....Kan du omöjligt ha gjort...hihi

    Väntar med spänning på vad som är rätt...:):)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  36. Du har inte bitit på naglarna!!!
    Eller...?
    Kram

    SvaraRadera
  37. Föda barn med benen o kors, går de??
    Kör på den!

    SvaraRadera
  38. Våga vägra färga........Härligt.....älskar mitt gråa hår.
    Mufflo

    SvaraRadera
  39. Jag gissar på att du INTE har delat kupe med Trine Hattestad.
    Rolig grej. Ska nog kopiera och lägga upp på min blogg, också.

    SvaraRadera
  40. Har inte en aning för allt är möjligt känns det som. Men nej, du har inte snorklat på Maldiverna.

    SvaraRadera

Ja, och...?