QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 februari 2011

Maken; denna vältränade käcka unga man enligt honom själv (pöh!), fick kink i ryggen när han skulle ur sängen imorse. Jag hade sovmorgon, så jag hörde/såg/märkte det inte.
Men såhär beskrev han det:

 "Där vaknar man utsövd och gläääder sig till att dra på jobben, och så sker detta." 
"gläder sig till att dra på jobben"??!?  


Vi är väldigt olika, han och jag.

28 kommentarer:

  1. Ha ha ha... Helt underbar du är!! Ha en strålande fredag! Kram

    SvaraRadera
  2. Kvinnor är från Venus och män från Mars...var det inte så det va?

    SvaraRadera
  3. Märklig sak att säga på morgonen :)

    SvaraRadera
  4. Kanske jobbar han hellre än att har ont i ryggen? Eller så vill han inte jobba idag? Eller så menade han egentligen att han ville ha massage, män är komplicerade...

    SvaraRadera
  5. Det är därför ni passar så bra ihop;);)
    Njut av helgen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Glad? Lite ljug i meningen väl?

    SvaraRadera
  7. Det sa han bara EFTER att han känt av sitt lilla blåmärke, eller vad det var, på ryggen. N'est pas?

    SvaraRadera
  8. Ja inte pratar då vi kvinnor & män samma språk ;-)

    Ha en go fredag!

    SvaraRadera
  9. Märklig inställning av mannen din!

    SvaraRadera
  10. Ja men han är väl norrman? ;-P

    SvaraRadera
  11. Det tyder på att han har fel på andra ställen än bara ryggen....

    SvaraRadera
  12. Håller med Fru Venus, haha. Nåt är tok, inte bara i ryggen...

    SvaraRadera
  13. Men man är väl alltid som gladast för något när man inte kan.

    SvaraRadera
  14. hahaha. :-)

    Kram och trevlig helg kära du!

    SvaraRadera
  15. ha ha va fick han de ifrån?? :)

    SvaraRadera
  16. Svar: jag är tvungen att vara på gott humör. Det är ju mitt eget fel att jag skjutit upp allt till i dag..

    SvaraRadera
  17. ha ha.... ska man ljuga så ska man göra det ordentligt, är det inte så dom säger.

    SvaraRadera
  18. Hmmm... Nåja, vi har alla våra laster!

    SvaraRadera
  19. Troligen hade han hunnit stoppa i sig några värkpiller o var drogad....någon annan logisk förklaring till ett sånt yttrande kan inte finnas.

    SvaraRadera
  20. Då måste man ju undra: Var jobbar han?

    SvaraRadera
  21. Okej. Vill liksom svara: Åh, ja, då førstår jag. (Om han hade jobbat som godissmakare på Ahlgens Bil avdelning, hade jag gjort det.) Men, jag vet inte helt vad hans yrke innebär. Fast, jäklar vad härligt med folk som glädjer sig att gå på jobb.
    Jag gør ofta det, men vinna ett lass med miljoner och leva gøtt resten av livet, hade klart varit helt ok.

    SvaraRadera
  22. Anna: Jag har känt honom i över 25 år; jag vet (fattar) fortfarande inte vad han gör på sitt jobb! (verkar dötradigt)

    SvaraRadera
  23. Jag har en man som oxå har bra morgonhumör, OM han får gå till jobbet..... För då slipper han mitt tjat om vad som behövs göras här hemma...?
    Konstigt tycker jag, som tycker det skulle vara mkt skönare att stanna hemma och fixa lite saker, som jag behöver ha gjort...hihi
    KRAM Cia:)

    SvaraRadera

Ja, och...?