QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 februari 2011

Nä nu jävlar

Jag frågade Maken vad han tyckte om min blogg (han läser den nästan aldrig).
"Du är väldigt duktig till att hitta på" säger han.

HITTA PÅ? HITTA PÅ?? HITTA PÅ?!??

jag skriver om mitt liv for fanden!

(prova själv och vara gift med en norrman, det är k.r.ä.v.a.n.d.e)

31 kommentarer:

  1. Jag jobbar med dem. Du har min medkänsla.

    SvaraRadera
  2. Har bott där... det är bara att beklaga...

    Finns undantag, då - ska det erkännas :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Han törs bara inte erkänna att han älskar att läsa det du skriver. ;)

    SvaraRadera
  4. Män säger ofta jäkligt klumpiga saker och menar en annan... Därför jag bara har djur!

    SvaraRadera
  5. Han vill bara inte låtsas om att han är delaktig i .......er såpa :-)))) Morgonkram!

    SvaraRadera
  6. Jag har alltid haft ett gott öga till lussekoftor. Jag är svag för när det norska språket pratas av en vacker rödhårig viking!

    SvaraRadera
  7. Hmmm... Hitta på :D Ja, så kan man också uttrycka sig om man vill ligga pyrt till!

    SvaraRadera
  8. Dessa män (norrmän) :-)

    SvaraRadera
  9. Stackars dej. Eller... ;)

    Dansk, norsk eller svensk man, de fattar inte riktigt det där med sina fruars bloggande... :)

    SvaraRadera
  10. Inte bara norrmän - om det nu är nån tröst?!

    SvaraRadera
  11. Faktiskt aldrig träffat en norrman, mer än i jobbsammanhang. Danskar däremot. Fast vad danska män tycker om bloggande det vet jag inte.

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Huff, norske ektemenn og svenske ulvar. Vi har å stri med :))

    SvaraRadera
  13. Hmm, min man törs inte låta bli att läsa min blogg.

    Och sv: Jag kommer till Oslo någon gång i vår, det kan man vara ganska säker på så länge söte sonen gästarbetar.

    SvaraRadera
  14. Hahaha, kan tänka mig att du inte har det lätt!

    SvaraRadera
  15. Min blogg läses inte av min man! (ler)

    SvaraRadera
  16. Min älskade man har ett stort kontrollbehov så han kan inte låta bli att läsa min blogg. ;D Hi Hi

    SvaraRadera
  17. Norsk som man är så valde man att gifta sen med en tysk/svensk...inte så lätthanterliga dom heller :DD

    SvaraRadera
  18. Hur hittar en skåning en norrman då? Vem var på vift var? :)

    SvaraRadera
  19. Ha ha va rolig han e då :)

    SvaraRadera
  20. Hej

    Förlåt jag garvar när jag läste ditt inlägg i dag.....men det var kul skrivet...ja du...vissa förstår inte det där med bloggande..haha..din man skall nog hålla sig till en gammal tidning som kommer i brevlådan samma tid varje dag...hehe

    SvaraRadera
  21. Det är han som hittar på! Sitt liv. Om det inte överensstämmer med bloggen. För allt man bloggar är sant. SÅ det SÅ. Punkt på det.

    SvaraRadera
  22. Jag undrar om en norrman och en ironisk dansk är ungefär lika illa? Fast jag är ju gudskelov inte gift längre.

    SvaraRadera
  23. Tänk min då, med en pappa från Brescia i norra Italien och en mamma från Kjöpsvik i nordnorge. Själv föddes han i Örebro... En fantastisk kombinesch.

    SvaraRadera
  24. Läste upp ditt inlägg för min man - vi skrattade gott. Och älskar dem ändå - eller hur?!

    SvaraRadera
  25. Visst är det så, gift med en o bor som du i norge...(läääängtar hem!)

    Klem Anna

    SvaraRadera

Ja, och...?